بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان، استادان، پژوهشگران، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و مدنی غرب کشور با صدور بیانیه‌ای حمایت قاطعانه خود را از دولت تدبیر و امید، تیم هسته‌ای و توافق حاصل‌شده میان ایران و گروه ۱+۵ اعلام کردند.

به گزارش «ایرنا» در متن این بیانیه آمده است: پس از نزدیک به یک دهه چالش بر سر پرونده هسته‌ای ایران و با تغییر دولت و آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، گفت‌وگوهای هسته‌ای مسیر تازه‌ای به خود گرفت و با سپرده شدن مدیریت گفت‌وگوها به وزارت امور خارجه به ریاست دکتر محمدجواد ظریف خوشبختانه مذاکرات مسیر و جان تازه‌ای گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: اینک پس از گذشت ۲۳ ماه از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تیم مذاکره کننده این تلاش‌ها به ثمر رسیده و توافق میان ایران با ۶ قدرت جهانی حاصل شده است.

امضاکنندگان این بیانیه در ادامه، ضمن قدردانی و حمایت همه جانبه از رویکرد دولت برای حل و فصل مسائل موجود هسته‌ای به‌ویژه تلاش‌های مسوولانه تیم مذاکره کننده نوشته‌اند: بی‌گمان نتایج این توافق آثار روشن و مثبتی در داخل کشور و تعمیق دلبستگی و همدلی ملی برجای می‌گذارد و در صحنه بین‌المللی نیز تجربه تازه و ارزشمندی برای صلح جهانی خواهد بود.

قدرت احمدیان، احسان هوشمند، شهاب قنبری، بهرام سلیمانی، محمدحسین شیریان، فریدون معتمدیان، منصور سرمست، سلمان زند، سیدکرم زمانی، ابراهیم فتاحی، غلامرضا نوری علی، فرزاد پورمرادی، خالد توکلی، عبدالرضا رادفر و رضا موزونی از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.