دنیای اقتصاد، بندرعباس: هیاتی ۳۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی عمان با هدف توسعه همکاری‌‌های اقتصادی با هرمزگان به بندر شهید باهنر سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در دیدار با این هیات گفت: ایران بازار بزرگی برای سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه به‌ویژه عمان است. محمد محسنی افزود: امیدواریم بتوانیم با ایجاد شرایط مشترک اقتصادی فی مابین، زمینه فعالیت بیشتر را فراهم کنیم. وی اظهار کرد: خوشبختانه با تعامل بین دولت‌ها، اراده جدی برای پیشرفت اهداف اقتصادی مشترک کشورهای ایران و عمان وجود دارد. مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در ادامه یادآور شد: مجموعه بندری شهید باهنر و بنادر تابعه شرق هرمزگان آمادگی کامل برای فعال‌سازی خطوط دریایی به‌منظور توسعه روابط و مبادلات اقتصادی را دارد.

وی افزود: راه‌اندازی این خطوط برای هر دو کشور به‌ویژه ساکنان استان‌های ساحلی ایران و عمان که دارای قرابت فرهنگی هستند، رونق اقتصادی بیشتر به همراه خواهد داشت. اسحاق ابوسعیدی، نماینده سازمان سرمایه‌گذاری خارجی عمان در ایران نیز در این دیدار گفت: عمان مایل است حضور پررنگ‌تری در بازار ایران داشته باشد، از این رو اتاق بازرگانی و صنعت عمان هیات ۳۰ نفره‌ای از تجار سرشناس این کشور را راهی بندرعباس کرده است. وی مهم‌ترین اهداف این سفر را توسعه روابط اقتصادی فیمابین بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی دو کشور اعلام کرد.