دنیای اقتصاد، ارومیه: رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه‌ریزی شهری شورای شهر ارومیه گفت: قطعه اول رینگ بیرونی شهر ارومیه تا پایان سال وارد فاز اجرایی خواهد شد.

به گفته میرعلی محمدی به‌دلیل افزایش خودروهای شهری و در نتیجه افزایش ترافیک، رینگ دوم یعنی رینگ بیرونی شهر ارومیه به‌منظور هدایت ترافیک شهری و به‌ویژه راه‌های ارتباطی شهرستان‌های مجاور مطالعه و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای رینگ بیرونی شهر به طول ۵۳ کیلومتر اکنون در مرحله مطالعه است، افزود: در این طرح ۱۰ قطعه و چند تقاطع غیرهمسطح برای روان‌سازی ترافیک پیش‌بینی شده است.

محمدی با اشاره به آغاز اجرای قطعه اول رینگ بیرونی شهر تا پایان امسال، بیان کرد: قطعات اول این رینگ شامل محدوده جاده سرو، باغ رضوان، جاده انهر، گلشهر و جاده اشنویه خواهد بود.

وی با بیان اینکه رینگ دوم کمربندی ارومیه از بزرگ‌تر شدن شهر و افزایش حاشیه‌نشینی جلوگیری خواهد کرد، افزود: رینگ کمربندی ارومیه به‌دلیل سنگین بودن عملیات اجرایی مدت زمان ۱۰ سال را برای اتمام به خود اختصاص خواهد داد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه‌ریزی شهری شورای شهر ارومیه در ادامه با بیان اینکه برای کاهش ترافیک در شهر اجرای رینگ‌های میانی و درونی نیز تعریف شده، اظهار کرد: در چند سال گذشته رینگ میانی ارومیه با ۱۵ تقاطع غیر همسطح وارد فاز اجرا شد که با اتمام عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح سرو تا پایان سال و تقاطع آذربایجان در تابستان ۹۵ این رینگ تکمیل خواهد شد. وی با اشاره به روان‌سازی ترافیک در داخل محدوده شهر نیز گفت: برای روان‌سازی ترافیک در داخل شهر ساخت تعدادی زیرگذر و روگذر در فلکه مخابرات، تقاطع شهید مدنی و خیابان شهید مطهری در مرحله طراحی و اجرا است. محمدی تاکید کرد: اجرای تمام طرح‌های روان‌سازی ترافیک در ارومیه با جذب سرمایه‌گذار آغاز خواهد شد. وی گفت: علاوه‌بر فرهنگ‌سازی ترافیک شهری باید ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری مانند اتوبوس‌های سریع السیر و تاکسی‌ها به بهترین وجه ساماندهی شود تا اعتماد عموم مردم برای استفاده از وسایل نقلیه تسهیل و فراهم شود.