دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: سرپرست بانک صنعت و معدن قزوین با اشاره به اینکه تعامل با بانک صنعت و معدن زمینه‌ساز حل مشکلات صنایع می‌شود، اظهار کرد: برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان در ۳ ماه آینده از تمامی شهرک‌های صنعتی استان بازدید می‌شود.

محمد رجبی افزود: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌ای است که رسالت آن حمایت از صنعت و معدن کشور است و به‌منظور تحقق بیشتر این حمایت، برنامه بازدید از شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده شهرک صنعتی آراسنج با ۱۳۲ قرارداد واگذاری بر اساس جواز تاسیس و۴۳۳۴ نفر شاغل به عنوان اولین شهرک برای بازدید انتخاب شد.

وی گفت: در شهرک آراسنج به ۲۱ واحد صنعتی، ۱۶۸ هزار و ۷۹۵ میلیون ریال تسهیلات از سوی بانک صنعت و معدن اعطا شده که متاسفانه اکثر واحد‌ها با مشکل پرداخت اقساط مواجه هستند، به طوری که مطالبات بانک صنعت و معدن از صنایع این شهرک ۱۲۲ هزار و ۳۲۸ میلیون ریال است. وی ادامه داد:

برخی از مشکلات صنایع مستقر در این شهرک صنعتی مربوط به تامین نقدینگی است که مقرر شد بانک‌ها با نرخ سود پایین به این واحد‌ها تسهیلات ارائه کنند. سرپرست بانک صنعت و معدن قزوین ادامه داد: نداشتن وثیقه برای ارائه به بانک از مشکلات واحد‌ها است که با توجه به فعال شدن صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و توانایی اعطای وثیقه تا سقف ۳ میلیارد تومان، امید داریم مشکلات واحد‌ها حل شود. رجبی در پایان گفت: اگر تولید از شرایط خوبی برخوردار باشد توسعه اقتصادی کشور قابل پیش‌بینی است و با فعال شدن واحد‌های تولیدی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و اشتغال حل خواهد شد.