دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از احداث ۱۱۵ مجتمع آبرسانی در روستاهای استان خبر داد.

کاظم محمدی اقدم با بیان اینکه از این تعداد اکنون ۶۵مجتمع با پوشش ۲۹۷ هزار نفر جمعیت در حال اجرا است، افزود: همچنین مطالعات احداث ۵۰ مجتمع دیگر نیز به اتمام رسیده که عملیات اجرایی آنها به‌زودی آغاز می‌شود.

وی احداث مجتمع‌های آبرسانی را رویکرد اصلی شرکت در تامین آب آشامیدنی روستاها اعلام و اظهار کرد: خشکسالی‌های اخیر مشکلات زیادی را در تامین آب آشامیدنی در استان به وجود آورده؛ به طوری که به‌دلیل افت سطح آب‌های زیرزمینی، دربسیاری از روستاها منابع تامین آب از بین رفته است.

محمدی اقدم با بیان اینکه برای مقابله با این مشکل و تامین آب آشامیدنی روستاییان، شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین آب به‌صورت مجتمع‌های آبرسانی را در دستور کار قرار داده است، افزود: اکنون ۲۷۱ مجتمع آبرسانی در استان راه‌اندازی شده که ۴۸۷ هزار روستایی را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، تامین آب آشامیدنی مناطق محروم از آب، قرار دادن آب سالم و با کیفیت در اختیار روستاییان و کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری تاسیسات آبرسانی را از اهداف ایجاد مجتمع‌های آبرسانی روستایی اعلام کرد. محمدی اقدم درخصوص سایر اقدامات این شرکت در سال‌جاری نیز گفت: امسال با تصویب ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار، اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان شتاب بیشتری خواهد گرفت. وی ادامه داد: سال گذشته در ۷۳۶ روستای استان عملیات اجرایی طرح‌های نیمه تمام آبرسانی تداوم یافت که با حفر ۵۰ حلقه چاه، ۶۵۰ کیلومتر شبکه انتقال و توزیع، آبرسانی به ۸۷ روستا در هفته دولت به بهره‌برداری رسید. محمدی اقدم میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را ۸۲ درصد اعلام و اضافه کرد: برای تحت پوشش بردن باقیمانده جمعیت نیز طی یک برنامه مدون سه ساله اقدام می‌شود.

وی جمعیت روستایی برخوردار از آب آشامیدنی سالم در مهاباد را ۵/ ۸۳ درصد اعلام کرد و افزود: نسبت برخورداری جمعیت روستایی مهاباد در مقایسه با سایر شهرهای استان بالا بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.