دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: دارندگان گواهینامه فنی و حرفه‌ای در قالب گروه دارای پشتیبان می‌توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شوند. رحمان قلاوند افزود: کارآموزان مستعد با گروه‌بندی در رشته‌های شغلی مورد نیاز استان و دارا بودن پشتیبان می‌توانند به‌منظور دریافت تسهیلات اشتغال به صندوق کارآفرینی امید مراجعه کنند.

وی صندوق کارآفرینی امید را پشتیبان اصلی کارآفرینی دانست و افزود: این صندوق با ارائه تسهیلات لازم به کارآموزان آموزش دیده می‌تواند به‌منظور اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری قدم‌های گسترده‌ای بردارد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: سیاست صندوق بر این است که پرداخت تسهیلات انفرادی به صفر برسد و وام مشاغل را در اختیار گروه‌های شغلی با دارا بودن پشتیبان با تجربه قرار دهد که این موضوع برای هر دوطرف پشتیبان و کارآموز به‌منظور ایجاد شغل سودآور است.

قلاوند بیان کرد: کارآموزان عمدتا تجربه کاری در بازار کار ندارند، از این رو با کمک پشتیبانی که صاحب تجربه کاری موفق است، می‌توانند در قالب گروه‌های شغلی سازماندهی شده و به اشتغال بپردازند. وی از فراخوان پشتیبان در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: برای توسعه اشتغال مبتنی بر آموزش و حمایت از افراد آموزش دیده در رشته‌هایی که نیاز به پشتیبان دارند اقدام به فراخوان می‌شود. بر اساس این فراخوان افرادی که تجربه کاری موفق داشته و حاضر به قبول مسوولیت اجتماعی هستند، به مرکز دعوت شده و بعد از برگزاری جلسه معارفه و شناخت مشترک، به عنوان حامی به گروه‌های شغلی مربوط معرفی می‌شوند. در نهایت نیز به‌منظور اخذ تسهیلات اشتغالزایی به صندوق کارآفرینی امید مراجعه می‌کنند. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان یادآور شد: تسهیلات اعطایی به پشتیبان برای اشتغالزایی به دو شکل انجام می‌شود.