دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۲/ ۴ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و جابه‌جایی ۵/ ۸ میلیون نفر- سفر در بنادر این جزیره طی هفت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی با تشریح عملکرد بندر قشم در بخش‌های کالا و مسافر طی هفت ماه سال جاری افزود: در این مدت، ۴ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۴۳۴ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، ۴ میلیون و ۱۰۲هزار و ۴۵۹ تن به مواد غیرنفتی و۷۰ هزار و ۹۷۵ تن به مواد نفتی اختصاص دارد. مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به جابه‌جایی ۱۶۴ هزار تن کالای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره از ابتدای سال جاری تا پایان مهر افزود: ۷۵ هزار و ۷۰۲ تن از این کالاها کالای صادراتی و ۸۸ هزار و ۱۷۲ تن نیز محموله‌های وارداتی بوده‌اند.

وی در ادامه به فعالیت‌های مسافری اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، جابه‌جایی ۸ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۶ نفر-سفر در بنادر قشم با رشد ۷ درصدی به ثبت رسیده است. مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: در همین مدت، جابه‌جایی یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۹۷۱ دستگاه خودرو از طریق بنادر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۴ درصدی داشته است.

موسوی همچنین از رشد ۲ درصدی تردد شناورها در مسیرهای دریایی منتهی به بنادر این جزیره خبر داد. وی گفت: در هفت ماه سال‌جاری، تردد ۱۰۳ هزار و ۳۷۰ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۱۸۲ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.