دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: ۶۰ پژوهشگر برتر هرمزگان در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان که در هتل همای بندرعباس برگزار شد، تجلیل شدند. محمد شکاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم با اشاره به اینکه کشورهای توسعه‌یافته به واسطه پژوهش‌محور بودن باعث افزایش طول عمر شدند، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات در برنامه‌های توسعه ششم به سمت فناوری پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد مرگ و میر در کشور ما بر اثر بیماری‌های غیرواگیر است که به این منظور وجود مراکز پژوهشی و فناوری جزو محورهای توسعه دانشگاه علوم پزشکی است و در استان نیز راه‌اندازی مراکز ثبت سرطان جمعیت، راه‌اندازی پژوهشکده سلامت، مجلات علمی - پژوهشی دانشگاه از دستاوردهای پژوهشی است. وی افزود: پژوهشکده سلامت با ترکیب سه مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری، مرکز تحقیقات پزشکی مولکولی خلیج‌فارس و مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی در ارتقای سلامت خلیج‌فارس موفق به اخذ موافقت اصولی از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت متبوع شد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان در استان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان تاکنون آنگونه که باید فعال نشده است، اضافه کرد:‌ درحالی‌که در هرمزگان پارک علم و فناوری تشکیل نشده است، در استانی همچون فارس در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار به دنبال توسعه امور فناورانه هستند. وی با بیان اینکه این مراکز در دنیا به کوهورت موسوم هستند، تصریح کرد: هرمز و شهر کنگ به عنوان دو شهر برای راه‌اندازی طرح جزیره سالم و مرکز مطالعات کوهورت ثبت کشوری شده است.