به گزارش دنیای اقتصاد، هادی نباتی نژاد، مسئول راه‌اندازی پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به فراخوان پذیرش ایده، شرکت‌های نوآور و خلاق در پارک مذکور اظهار کرد: امروزه دارایی‌های نرم و فرهنگی، در تعیین جایگاه و اقتدار کشورها در عرصه بین‌المللی تعیین‌کننده است.

وی افزود: صنایع فرهنگی که گونه‌ای از صنایع خلاق به شمار می‌روند، به خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدمات فرهنگی باقابلیت دانش‌بنیانی و مبتنی بر خلاقیت، مهارت، نوآوری و فناوری باارزش تجاری‌سازی می‌پردازند که درنهایت منتقل‌کننده ارزش‌های فرهنگی است. اصفهان نیز شهری خلاق با ظرفیت‌های گسترده فرهنگی است.

مسئول راه‌اندازی پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: حمایت از این نوع صنایع علاوه بر اینکه اقتصاد فرهنگی و برند اصفهان را بیش‌ازپیش تقویت کرده و مشاغل جدیدی را برای جوانان و حتی نوجوانان به‌ویژه در قشر متخصص فراهم می‌کند، به نیاز فرهنگی مصرف‌کنندگان نیز پاسخ می‌دهد.

نباتی نژاد ادامه داد: با توجه به این مهم، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تأسیس پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق در نظر دارد در حوزه‌هایی نظیر «بازی‌های ویدیویی، موبایلی و واقعیت افزوده»، «کمیک استریپ، پویانمایی، هنرهای نمایشی و تجسمی»، «اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی»، «تولید محتوای صوتی و تصویری»، «صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی»، «مد و پوشاک»، «سلامت و سبک زندگی»، «طراحی، معماری و ساختمان»، «خدمات شهری و منزل»، «آموزش و مشاوره»، «علوم انسانی همچون جامعه‌شناسی و ...»، «خوراک و نوشیدنی»، «حمل‌ونقل و جابه‌جایی» و همچنین «کتاب، تولید محتوا، چاپ و نشر» ایده‌ها و شرکت‌های نوآور و خلاق را جذب و در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» از آن‌ها حمایت لازم را به عمل بیاورد.

 

استقرار در ساختمان اختصاصی خیابان مشتاق اصفهان

او مهم‌ترین خدمات این پارک به فعالان حوزه‌های یادشده را تشریح کرد و گفت: شرکت‌ها یا گروه‌های پذیرش‌شده در پارک تخصصی می‌توانند ضمن بهره‌مندی از فضای استقرار در ساختمان ویژه صنایع خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که در خیابان مشتاق واقع‌شده از ظرفیت‌های قانونی نظیر معافیت‌های مالیاتی و بازرگانی، حمایت‌های مالی، اعطای مجوز فناوری، ارائه خدمات و مشاوره تبلیغاتی و حضور در نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری دوره‌های آموزشی، اختصاص محیط اشتراکی با امکانات تولید محتوا، ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ و کوچینگ کسب‌وکار بهره‌مند شوند.

دعوت از دانشجویان، صاحبان ایده و شرکت‌های فعال فرهنگی

نباتی نژاد تایید کرد: ازآنجاکه فرصت خوبی برای فعالان فرهنگی فراهم‌شده، از همه دانشجویان، صاحبان ایده و شرکت‌های فعال که ایده‌هایی مبتنی بر فناوری، نوآوری و خلاقیت باارزش تجاری‌سازی در اختیاردارند، دعوت می‌کنیم از امروز تا ۳۰ آذرماه سال جاری و به مدت دو ماه، نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک جهت پذیرش در پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اقدام و از حمایت‌های موجود استفاده کنند.

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۱-۳۳۸۷۳۳۷۵ تماس حاصل کرده یا به نشانی اینترنتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، WWW.ISTT.IR، مراجعه کنند.