ابراهیم درستی، نماینده وزارت صمت در اصناف کشور پیرامون صحبت‌های رهبر انقلاب درباره واردات گوشی‌های لوکس آمریکایی گفت: رهبری دو سال قبل اعلام کردند که کالای آمریکایی وارد نشود که این تصمیم بسیار درستی بود.

وی افزود: ما با واردات گوشی‌های آمریکایی مخالفیم. همان دو سال قبل که رهبری فرمودند باید این تصمیم گرفته می‌شد. زمانی که آنها ما را از دسترسی به نرم‌افزارها تحریم می‌کنند، ما هم باید تحریم کلی کنیم و اصلا این گوشی‌ها وارد نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن‌همراه و لوازم جانبی تهران، پیرامون قوت گرفتن موضوع ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو، پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو در حوزه اختیارات وزارت صمت و دولت است، اما در صلاحیت انجمن واردکنندگان نبود که آن را اعلام کند. این باعث شد تا سود سرشاری در یک هفته‌ای که این خبر مطرح شد، عاید یک عده سودجو شود.

وی در پایان افزود: یک مغازه‌دار که سرمایه‌ای ندارد گوشی احتکار کند، اگر احتکاری هم رخ دهد در بین واردکنندگان است؛ بنابراین اگر تخلفی هم صورت گرفته که قطعا همین‌طور است، این تخلف متوجه واردکنندگان است.