اتاق اصناف کشاورزی تشکیل می‌شود

وی درباره مزایای این پروانه گفت: از این به‌بعد کشاورزان می‌توانند از همه حقوق و مزایایی که به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد بهره‌مند شوند که متاسفانه تاکنون بهره‌برداران کشاورزی از این مزایا محروم بودند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور توضیح داد: اتاق اصناف کشاورزی تشکیل می‌شود و هیات عالی نظارت هم بر این اصناف نظارت می‌کنند. اعضای هیات عالی نظارت 16 نفر هستند که 7 وزیر در آن جای دارند و وزیر جهادکشاورزی، رئیس هیات عالی نظارت است.

به گفته ملک‌زاده بسیاری از مسائل الگوی کشت و تایید محصولات سالم و گواهی شده با تشکیل اتاق اصناف و نظارت بر آن بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

وی در عین حال تاکید کرد متاسفانه تاکنون کشاورزان هیچ‌گونه هویت شغلی نداشتند و از مزایایی که دستگاه‌های مختلف برای این بخش در نظر گرفته بودند محروم می‌شدند. بیمه و ضمانت‌های بانکی مهم‌ترین مشکل آنها بود که از این به بعد این مشکلات مرتفع خواهد شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد:‌ در 10 سال گذشته اگرچه کشاورزان پروانه‌ای هم می‌گرفتند، اما از خدماتی که مربوط به آن بود بی‌بهره بودند. با صدور پروانه‌های جدید خدمات بخش کشاورزی باید ساماندهی شود و حقوق کسی تضییع نشود. ملک‌زاده در عین حال تاکید کرد: آیین‌نامه جدید و اساسنامه آن آماده شده که پس از امضای 7 وزیر از طریق وزیر جهادکشاورزی ابلاغ خواهد شد.