او بیان کرد: فعالان صنعت چاپ مانند کادر پزشکی در حوزه سلامت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از سلامت جامعه مراقبت کنند. این عزیزان با حضور شبانه‌روزی در کارگاه‌ها و کارخانه‌های چاپ و بسته‌بندی تمام هم و غم خود را در تولید انواع جعبه‌ها و کارتن‌های مورد نیاز برای تولید جعبه‌های ماسک، شوینده‌ها، الکل و جعبه‌های دارویی گذاشتند تا هیچ‌گونه وقفه‌ای درخصوص تولید این کالاها و مواد به وجود نیاید؛ لذا من از اینجا به‌عنوان مجری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی از همه زحمتکشان این عرصه که جان خود را در شرایط بسیار حاد شیوع ویروس کرونا در دست گرفته و صحنه نبرد مرگ و زندگی را ترک نکردند تا رسالت خویش که همانا خدمت به خلق است را ایفا کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

ابوالحسنی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای حوزه چاپ و بسته‌بندی در کشور بیان کرد: در حال حاضر در زمینه فیلم‌های پلیمری به‌قدری پیشرفت کرده‌ایم که هیچ‌گونه نیازی به واردات از کشورهای دیگر نداریم. ظرفیت تولید حداکثری با قدرت ۲۰۰ هزار تن در کشور نشان از پیشرفت و استقلال در این حوزه است که تنها با تکیه بر خدا و توانایی فعالان این عرصه مهیا شده است، اما متاسفانه با این ظرفیت بسیار بالا تنها در کشور از ۷۰ هزارتن این ظرفیت استفاده می‌شود. بهره‌برداری از این توانایی نیازمند در دسترس داشتن مواد اولیه است. در حال حاضر با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، صادرات خام مواد اولیه، نه تنها عمل به این دستور نیست بلکه منجر به زیان‌های عدیده‌ای در حوزه ارزآوری کشور می‌شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به اثرات منفی صادرات خام مواد اولیه افزود: اگر مسوولان در صنعت نفت و پتروشیمی کشور به صادرات نفت خام به بشکه‌ای ۴۰ دلار راضی نشوند و در عوض، این مواد در صنعت پتروشیمی به مواد پلیمری تبدیل شود و دراختیار صنعت چاپ قرار گیرد، به جرات می‌توان گفت به جای هر بشکه ۴۰ دلار می‌توانیم تا ۱۰ برابر آن در صنعت چاپ سوددهی ایجاد کنیم و در دنیا، حرف اول را بزنیم.

او با ابراز تاسف از بی‌مهری مسوولان به صنعت چاپ و بسته‌بندی به‌رغم پتانسیل بالای آن گفت: این صنعت تا جایی می‌تواند پیش رود که بخشی از بودجه و ارز کشور را تامین کند، اما با بی‌مهری مسوولان رو‌به‌روست. در همین رابطه نامه‌نگاری‌های متعددی انجام داده‌ایم و مقرر شد جلساتی در این خصوص با سرپرست سازمان توسعه تجارت کشور برگزار شود تا راه حل مناسبی اخذ شود.