وی گفت: هر کیلو موز هندی در‌حال‌حاضر در میدان میوه‌وتره‌بار بین ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان است و موز اکوادور از ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان قیمت خورده است.

دارایی‌نژاد افزود: این قیمت‌ها به هیچ عنوان مورد تایید اتحادیه نیست و قیمت موز باید برگردد به زیر ۳۰ هزار تومان ضمن اینکه هماهنگی‌های خوبی با اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران و وزارت صمت شده که قیمت موز در اوایل اسفند متعادل شود.

وی درخصوص افزایش قیمت خیار هم گفت: به‌دلیل سرمازدگی در منطقه جیرفت چیدن محصول خیار بوته‌ای کمی عقب افتاد، اما با گرم شدن هوا دوباره محصول به دست آمده و درحال عرضه به بازار است.

این فعال بخش‌خصوصی درباره خیارهای گلخانه‌ای هم گفت: گلخانه‌های سمنان، ورامین، یزد و اصفهان هم درحال چیدن محصول و عرضه به بازار هستند و درحال‌حاضر قیمت خیار در بازار به تعادل رسیده است و خیاری که در کف میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار کیلویی ۱۷ هزار تومان بود درحال‌حاضر به ۱۲ هزار تومان رسیده و قیمت‌ها در هفته آینده باز هم کاهشی خواهد بود.

دارایی‌نژاد درخصوص افزایش قیمت پرتقال هم گفت: تولیدات مرکبات در استان مازندران حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و ما از نظر محصول پرتقال هیچ کمبود و مشکلی در کشور نداریم.

وی افزود: در هفته‌های گذشته به دلیل سرد شدن هوا و بارش برف در محورهای کوهستانی حمل بار پرتقال از استان مازندران به تهران به یک سوم رسید و عرضه محصول پرتقال پایین آمد و همین علتی شد تا قیمت پرتقال به کیلویی ۱۴ هزار تومان برسد. به تعاونی‌ها و دست اندرکاران مرکبات در استان مازندران هشدارهای لازم را داده‌ایم که اگر قرار باشد عرضه پرتقال کم شود و قیمت آن بالا برود حتما به تعزیرات، وزارت صنعت و بازرسی اعلام خواهیم کرد چراکه آن دسته از افرادی که در انبارها بالای ۱۰۰ تن مرکبات دارند حتما دلال هستند و به دنبال سود جویی و گرانفروشی در بازار هستند.

دارایی نژاد افزود: درحال‌حاضر قیمت پرتقال به سه برابر سال قبل رسیده و این محصول در‌حال‌حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در میدان مرکزی قیمت خورده که با عرضه بیشتر در هفته‌های آینده قیمت این محصول هم کاهش پیدا خواهد کرد.