از آنجا که شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های حوزه بهداشت و سلامت تاکنون تلاش کرده‌اند تا پیشنهادهای منطقی در خصوص ارائه راه‌‌‌حل‌‌‌های جامع از طریق ادغام و اکتساب ارائه کنند یا بازارهای موجود را با تغییر انتظارات کاربر نهایی بر هم بزنند، آنها همیشه نیاز به تجدید نظر در مدل تجاری سازمان خود داشتند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۶۰‌درصد از شرکت‌های HealthTech که در یک نظرسنجی شرکت کردند، ادغام را به عنوان بزرگ‌ترین چالش خود در آینده ذکر کردند. چه با ادغام منابع فروش و بازاریابی متفاوت، چه تعریف مجدد نیازهای خریداران، شرکت‌های فناوری سلامتی باید اطمینان حاصل کنند که به خوبی درک می‌کنند چگونه می‌توانند به مشتریان مورد نظر خود دست یابند، روی آنها تاثیر بگذارند و آنها را اولویت‌‌‌بندی کنند.

با سرمایه محدود به بازاری بزرگ و متنوع برسید

روش دریافت مراقبت‌های بهداشتی در جهان در حال تغییر است و این امر باعث می‌شود بازارها به طور فزاینده‌ای با یکدیگر متمایز شوند. در گذشته، روند رسیدگی به نگرانی‌های افراد در رابطه با سلامتی‌شان بسته به فوریت شرایطشان، شامل مراجعه به پزشک یا رفتن به بیمارستان بود. اما اکنون، ما نقاط دسترسی متعددی به مراقبت‌های بهداشتی مانند مراکز درمانی کوچک، مراکز اجتماعی، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های خانگی، گزینه‌های بهداشت از راه دور و کلینیک‌های رفتاری داریم.

تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد شرکت‌های بهداشت از راه دور تا سال ۲۰۲۵ تا ۲۹‌درصد افزایش خواهد یافت. برای رسیدن به یک بازار پراکنده و متنوع، مهم است که تیم‌های تجاری در شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های سلامتی راهبردی باشند و راه‌حل‌های مقرون به صرفه ارائه دهند. روشی که تیم‌های فروش در حال حاضر برای ارائه نتایج دلخواه پیدا می‌کنند، تعامل دیجیتال است. استفاده نسل جدید پزشکان متبحر از فناوری‌های جدید نشان می‌دهد که این پزشکان به طور فزاینده‌‌‌ای در خصوص استفاده از این فناوری‌ها راحت هستند و این امر تیم‌‌‌های فروش را قادر می‌‌‌سازند مدل سنتی حضوری را که گران و ناکارآمد هستند، دور بزنند.

اهمیت بالای نقش موفقیت مشتری

هدف اصلی نقش موفقیت مشتری، حمایت از استفاده مداوم از محصولات یا پذیرش محصولات اضافی پس از فروش اولیه است. این نقش به این دلیل ایجاد شد که سازمان‌ها متوجه شدند که حفظ مشتری برای حفظ یک تجارت امری کلیدی است. با این حال، زمانی که کسب و کارها به سمت یک چشم‌‌‌انداز دیجیتالی حرکت کردند و از برنامه‌‌‌های مبتنی بر تلفن همراه و اتوماسیون هوشمند برای پلتفرم‌‌‌های SaaS یا نرم‌افزارهای ارائه شده بر بستر اینترنت استفاده کردند، نقش خدمات مشتری نیز تکامل یافته است.

برای تیم‌های تجاری HealthTech مهم است که از صنعت SaaS پیروی کنند و عملکرد موفقیت مشتری را از یک منبع پشتیبانی به یک منبع تجاری واقعی ارتقا دهند. نقش مدیر موفقیت مشتری امروزه معمولا به پنج مرحله تقسیم می‌شود که شامل خرید، پذیرش، حفظ مشتری، گسترش و حمایت است. با داده‌های بیشتر در رابطه با مشتری و منابع استراتژی تجاری، نقش موفقیت مشتری می‌تواند تاثیر زیادی بر درآمد شرکت‌های فناوری سلامتی و بهداشتی داشته باشد.

جنگ برای جذب استعدادها شدید است

تقریبا همه شرکت‌ها در چند سال گذشته تحت‌تاثیر نرخ گردش مالی بالاتر از حد معمول قرار گرفته‌اند و شرکت‌های HealthTech از این عوارض مستثنا نبودند. برای همگام شدن با این رقابت، شرکت‌های فناوری سلامتی باید برای استخدام و حفظ بهترین افراد برای تیم‌‌‌های فروش و تجاری خود، تمهیداتی بیندیشند. تحقیقات نشان می‌دهد که شرکت‌های هلث‌‌‌تک با حقوق‌‌‌های پایین‌‌‌تر از پایه بازار، تقریبا ۱۷‌درصد افزایش گردش مالی در مقایسه با همتایان خود داشته‌‌‌اند. در حالی که این تنها عامل تعیین‌کننده نیست، اما به وضوح حقوق پایه و کل دستمزد کارمندان عاملی مهم است.

سایر زمینه‌‌‌های سرمایه‌گذاری که توسط شرکت‌های پیشرو با هدف حفظ کارکنان خود ذکر شده‌‌‌اند عبارتند از: شرایط کاری انعطاف‌‌‌پذیر، افزایش برنامه‌‌‌های PTO، تنوع، برابری و ارائه برنامه‌‌‌های سلامتی و سلامت روان کارمندان. وقوع پاندمی کاتالیزوری برای تغییر در صنعت مراقبت‌‌‌های بهداشتی بود، بنابراین با فروکش کردن گرد و غبار این بیماری، برای تیم‌‌‌های تجاری فناوری‌های مالی مهم است که با بازار تکامل‌‌‌یافته سازگار شوند تا به جذب و حفظ بهترین استعدادها ادامه دهند.تری چمبرلین یکی از مدیران گروه الکساندر در آتلانتاست و در بخش بهداشت و درمان داروسازی و فناوری بهداشت همکاری می‌کند. او در طول مدت تصدی خود در این شرکت، روی پروژه‌هایی در زمینه جبران فروش، استراتژی تجاری، استقرار فروش، پوشش فروش و توسعه سهم بازار کار کرده است.

تجربه‌  تری با گروه الکساندر بازارهای بین‌المللی و همچنین شرکت‌هایی را در چند صنعت کلیدی، از جمله دستگاه‌های پزشکی، داروسازی، علوم زیستی، خدمات مالی، BPO و خدمات فناوری در برمی‌گیرد. او قبل از پیوستن به گروه الکساندر، به عنوان مدیر ارشد در یک سازمان فروش فناوری کار می‌کرد. به گفته‌ تری تا قبل از وقوع بیماری همه‌گیر، گسترش و توسعه فناوری‌های سلامت دارای یک روند نسبتا خطی و ملایم بود، اما وقوع این بحران جهانی تاثیر بسزایی در رشد و نمو این صنعت گذاشته است. وی در ادامه افزود: با آغاز این روند ما امیدوارم هستیم تا بتوانیم آن را با سرعت بیشتری ادامه دهیم و با کمک فناوری‌های جدید در این حوزه بتوانیم گام مهمی در پیشگیری از وقوع مجدد پاندمی در جهان برداریم.‌تری معتقد است که رهبران فروش و تجاری حوزه فناوری سلامت باید با نیازهای جدید سازگار شوند تا در بازار رقابتی فزاینده شکوفا شوند.‌ تری مدرک MBA خود را از کالج بازرگانی شلر، موسسه فناوری جورجیا، و همچنین مدرک لیسانس دوگانه را از کالج تجارت‌تری دانشگاه جورجیا و دانشکده روزنامه‌نگاری گریدی دریافت کرد.