پیتر چین هونگ، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو، در این خصوص اظهار کرد: واژه‌ای که برای توصیف این تصمیم می‌توان بیان کرد، «گیج‌کننده» است. این امر برای همه ما بسیار گیج‌کننده است که مثلا بدانیم کجا باید آزمایش بدهیم، بیماران برای چه آزمایش‌هایی پول می‌پردازند یا هزینه‌های آن چقدر خواهد بود. حالا این تبدیل به یک معادله پیچیده خواهد شد. هنوز مشخص نیست که پایان شرایط اضطراری بهداشت عمومی چگونه خواهد بود، اما در ادامه پیش‌بینی‌‌‌های کارشناسان سیاست‌‌‌های سلامت در مورد اینکه این تصمیم چگونه می‌تواند بر افراد تاثیر بگذارد آورده شده است.

اگر بیمه خصوصی دارید

جنیفر کیتس، معاون ارشد بنیاد خانواده کایزر می‌گوید: بزرگ‌ترین تغییری که بیشتر مردم در ایالات متحده متوجه آن خواهند شد این است که احتمالا دیگر واجد شرایط دریافت ۸ آزمایش رایگان کووید در خانه در هر ماه از طریق بیمه درمانی خود نخواهند بود. دکتر کیتس توصیه کرد که افراد قبل از پایان وضعیت اضطراری، بسته آزمایش‌‌‌های رایگانی را که ممکن است در یک درمانگاه محلی یا یک مرکز آزمایش کووید موجود باشد، تهیه کنند، فقط مطمئن شوند که تاریخ انقضا را یادداشت کنند. به گفته وی پس از آن تاریخ، افراد دارای بیمه خصوصی احتمالا باید هزینه کامل بسته آزمایش‌های کووید خانگی را در داروخانه‌ها بپردازند.

آنها همچنین ممکن است برای درمان‌هایی مانند Paxlovid و P.C.R هزینه‌های مشترک جدیدی داشته باشند. دکتر کیتس گفت: این مربوط به همه آزمایش‌‌‌هاست، حتی آزمایش‌‌‌هایی که پزشک دستور داده است. او افزود که هنوز مشخص نیست این هزینه‌های مشترک چقدر گران خواهند بود، اما احتمالا با هزینه‌های هر نسخه یا آزمایش معمولی توصیه شده توسط یک پزشک قابل مقایسه خواهد بود. پرداخت مشترک (Co-payment) پرداخت قسمتی از هزینه‌های پزشکی و خدمات اورژانسی موردنیاز افرادی است که تحت پوشش بیمه درمانی گروهی هستند.

خوزه فرانسیسکو فیگوئروآ، استادیار سیاستگذاری و مدیریت سلامت در دانشگاه هاروارد دانشکده بهداشت عمومی می‌گوید: هزینه‌ها می‌توانند از طرحی به طرح دیگر متفاوت باشد. دکتر کیتس گفت، افرادی که بیمه خصوصی دارند، چه زمانی که برای اولین بار واکسن کووید را دریافت می‌کنند و چه وقتی که برای اولین بار واکسن‌های تقویتی دریافت می‌کنند، تا زمانی که واکسن‌های مربوط به کووید را به طور کامل دریافت کنند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند. او گفت که این به دلیل تغییرات خط‌مشی قانون مراقبت بهداشتی مقرون به صرفه است که قبل از شروع پاندمی معرفی شد.

اگر تحت طرح مراقبت‌هاى پزشکى هستید

ناتالی دیویس، موسس و مدیر اجرایی United States of Care، یک سازمان غیرانتفاعی که از گسترش دسترسی به مراقبت‌‌‌های بهداشتی حمایت می‌کند، اعلام کرد: افرادی که تحت طرح مراقبت‌هاى پزشکى هستند ممکن است مجبور شوند برای درمان‌‌‌هایی مانند داروهای ضد ویروسی و آزمایش‌‌‌هایی که توسط پزشک سفارش داده شده، هزینه مشترک بپردازند. دکتر کیتس گفت، به لطف قانون CARES و مقرراتی که مراکز خدمات مراقبت‌هاى پزشکى و طرح مراقبت مدیریت شده در طول همه‌گیری ارائه کردند، افراد همچنان می‌توانند واکسن‌های رایگان کووید را دریافت کنند. او افزود که افراد حاضر در طرح قبلا می‌توانستند هر ماه هشت آزمایش کووید خانگی رایگان دریافت کنند، اما دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند و احتمالا باید هزینه کامل آزمایش‌‌‌های خانگی را خود بپردازند.

اگر در طرح مراقبت‌های بهداشتی مدیریت‌شده هستید

به گفته دکتر کیتس، افرادی که در طرح مراقبت‌های بهداشتی مدیریت‌شده (Medicaid) هستند تا سال ۲۰۲۴ بدون هیچ هزینه‌‌‌ای می‌توانند به آزمایش‌‌‌ها و درمان‌‌‌های کووید دسترسی داشته باشند. او گفت که آنها همچنین می‌توانند واکسن‌های رایگان را به لطف ماده‌ای در قانون کاهش تورم دریافت کنند.

اگر بیمه نیستید

دکتر کیتس گفت، در برخی ایالت‌ها، افراد بدون بیمه توانسته‌اند پوشش موقت طرح Medicaid را برای آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسن‌های کووید دریافت کنند، اما ممکن است پس از پایان مهلت اضطراری بهداشت عمومی این امکان پایان یابد. کسانی که بیمه ندارند در حال حاضر برای دسترسی به طرح مراقبت کووید مبارزه می‌کنند. خانم دیویس گفت: این گروه از هر شکافی در سیستم ما عبور می‌کند. این افراد به احتمال زیاد باید به برنامه‌های بهداشت عمومی تکیه کنند که ممکن است بسته به محل زندگی آنها متفاوت باشد. دکتر چین هونگ گفت: ایالت‌های مختلف شبکه‌های ایمنی متفاوتی خواهند داشت. این شرایط در نهایت بسیار وابسته به قوانین منطقه‌ای خواهد بود. دکتر پل آفیت، یک متخصص واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا گفت: در نهایت، در حالی که کارشناسان سیاست‌های بهداشتی، نگرانی‌های خود را در مورد پیامدهای خارج کردن این بیماری همه‌گیر از وضعیت رسمی «اضطراری» اعلام کرده‌اند، این عبارت ممکن است ذهنیت بسیاری از مردم را تقویت کند که برای ماه‌ها، شاید سال‌ها تحت پوشش قرار خواهند داشت. او گفت: مردم آمریکا از قبل معتقدند که این پاندمی تمام شده است.