با مصاحبه با جراحان، بیماران و سایر افراد درگیر در این صنعت، لیم سو یئون متوجه شد که کنجکاوی او در مورد جراحی پلاستیک هرروز افزایش می‌یابد، زیرا او بیشتر و بیشتر به وسواس مردم کره‌‌‌جنوبی نسبت به ظاهر خود پی می‌برد. او میل به انجام عمل جراحی را احساس کرد و تا حد زیادی در این موضوع پیش رفت تا درک بهتری از بیماران داشته باشد، اما متوجه شد که هزینه واقعی و میزان پرداختی بیماران بسیار بیشتر از آن چیزی است که بیان می‌شود. او شرح حال و روند تغییرات عاطفی و فیزیکی خود را در یک مجله ثبت کرد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

وی شرح می‌دهد: «روز نخست بعد از عمل بدترین روزی بود که داشته‌ام. من چیزی به یاد نمی‌آورم... دهانم خشک است و گلویم درد می‌کند، در حالی که از طریق دهانم نفس می‌کشم، اما بدترین زمان شب همان روز است. هیچ کس در اطراف من نیست. هوا بسیار گرم است و بالش‌‌‌ها را کنار دیوار تخت انباشته کردم تا به من کمک کند کمی بخوابم. این موضوع دیوانه‌‌‌ام می‌کند که با وجود اینکه شدیدا می‌‌‌خواهم بخوابم از خواب بیدار می‌‌‌شوم. در روز دوم، صورتم به بدترین حالت خود متورم شده بود.» او باید از یک ماسک کشسان استفاده می‌کرد که تمام صورت را به جز چشم، بینی و دهان می‌پوشاند.

در روز سوم او فقط می‌توانست نوشیدنی‌‌‌ها و غذاهای مایع مانند فرنی و سوپ را برای بیش از یک هفته آینده بنوشد. درروز پنجم او تهوع و درد در فک خود را تجربه کرد. او نگران بود که فک او عفونت کرده باشد. لیم تحت عمل جراحی دوباره فک قرار گرفت که هدف اصلی آن بهبود قرار‌گیری دندان‌های بیمار روی هم است اما می‌تواند ظاهر صورت را نیز بهبود بخشد. حتی در طول مدت جراحی، لیم در حال انجام تحقیقات خود بود. در تلاش برای نوشتن پایان‌نامه دکترا، او به عنوان هماهنگ‌کننده در یکی از کلینیک‌های جراحی پلاستیک در چئونگدام-دونگ، سئول کار می‌کرد، منطقه‌ای که به دلیل تعدد جراحی پلاستیک در آن معروف است. او دکترای خود را در رشته علوم و فناوری در دانشگاه ملی سئول دریافت کرد. لیم از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، در ازای انجام کارهای متفرقه، از شستن ظروف گرفته تا خوشامدگویی به مشتریان در میز پذیرش، فرصتی برای مشاهده مستقیم این صنعت در آنجا به دست آورد.

در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، او نتایج خود را جمع‌آوری کرد و نوشته‌های حاوی مشاهدات خود را خلاصه نمود و آنها را در کتابی به نام «چگونه با انجام عمل جراحی زیبا شوم» منتشر کرد. او می‌گوید قبل از شروع این تحقیق هرگز قصد انجام جراحی پلاستیک را نداشته است. لیم در مصاحبه اخیر خود به کره تایمز گفت: در آنجا صورتم توسط جراح مورد بررسی قرار گرفت و من بعد از شنیدن دیدگاه‌های او متقاعد شدم که بعد از عمل چهره‌ام کاملا زیبا می‌شود. چیزی که به عنوان نوعی کنجکاوی و میل به زیبایی آغاز شد، به او کمک کرد تا بیشتر افرادی را که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته‌‌‌اند و بیشتر آنها زن هستند درک کند. او از ابتدای تحقیقاتش می‌‌‌خواست به جای دلایل تصمیم به جراحی، روی فرآیند و نتایج دقیق جراحی پلاستیک زنان تمرکز کند.

یکی از یافته‌‌‌های او این است که اگرچه بسیاری از افراد به این باور می‌‌‌رسند که عمل جراحی به طرز معجزه‌‌‌آسایی آینده آنها را تغییر می‌دهد، اما واقعیت بسیار متفاوت از آن است. او با نمونه‌‌‌ای از یک نمایش محبوب که حدود ۱۰ سال پیش در بین مردم کره رواج پیدا کرد، مواجه شد. این نمایش، زنی را با «چهره‌‌‌ غیرجذاب» نشان می‌داد که تغییر شکل خود را از طریق چند جراحی پلاستیک دنبال می‌کرد. ماه‌‌‌ها بعد، این زن چهره «تغییر یافته و زیبا شده» خود را برای خانواده‌‌‌اش و دیگر اعضا در استودیویی که چشمانشان پر از اشک بود نشان داد. این زن گفت که پس از انجام کار از زندگی خود بسیار راضی است. در حقیقت این نمایش یکی از محرک‌های محبوبیت جراحی پلاستیک در بین برخی از مردم کره است.

لیم بعد از آن با ۱۰ بیمار که جراحی فک دوبل انجام داده بودند مصاحبه کرد، اما هیچ یک از آنها زندگی خود را پس از جراحی هیجان‌انگیز یا بسیار راضی‌کننده توصیف نکردند. اکثر آنها حتی هفته‌‌‌ها پس از جراحی از یک سوال کلیدی رنج می‌‌‌بردند که «چه زمانی زیبا خواهم شد؟» بسیاری از آنها اذعان داشتند که فکر می‌‌‌کردند اگر تمام روز را در کلینیک بنشینند، می‌توانند انواع مختلفی از «زیبایی که با جراحی محقق شده» را ببینند، اما وقتی به گذشته نگاه می‌کنند هرگز به آن زیبایی که انتظارش را داشتند، دست نیافتند. این به آن معنا نیست که پزشکان آنجا ماهر نیستند. به طور خلاصه، نتایج جراحی پلاستیک بین موفقیت یا شکست قرار نمی‌گیرد، بلکه بین طیف وسیعی از شرایط متفاوت قرار می‌گیرد.

در طول این تحقیق، لیم متوجه شد که شنیدن صدای افرادی که با جراحی پلاستیک مرتبط هستند، مانند بیماران، جراحان و پرستاران، در کمک به تغییر دنیای بیمار بعد از جراحی پلاستیک اهمیت بیشتری دارد. او می‌گوید: قبلا به یک فرد زیبا حسادت می‌کردم. افکار گذشته من، مانند خیال‌پردازی‌هایم از یک چهره زیبا، با شناخت بیشتر از این صنعت از بین رفت. امیدوارم زنانی که به جراحی پلاستیک فکر می‌کنند، شانس بیشتری برای درک این شرایط داشته باشند تا در این خصوص بیشتر بیندیشند. لیم گفت: گوش دادن به تجربیات کسانی که این فرآیند را پشت سر گذاشتند، این شانس را به آنها خواهد داد که تصویر ذهنی خود را اصلاح کنند.

در زمانی نه‌‌‌چندان دور، آژانس مصرف‌کنندگان کره گزارش کرد که یک‌‌‌سوم کل بیماران جراحی پلاستیک از نتیجه کار ناراضی بوده‌‌‌اند و ۱۷‌درصد نیز ادعا کرده‌‌‌اند که دست‌‌‌کم دچار یک عارضه جانبی منفی شده‌‌‌اند. این آژانس هیچ‌گونه آمار رسمی از حوادث یا قصور در جراحی ثبت نمی‌‌‌کند، اما هر چند ماه یک‌‌‌بار گزارشی از کسانی در روزنامه‌‌‌ها منتشر می‌شود که پس از عمل به هوش نمی‌‌‌آیند.