عقیل آرین نژاد copy

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین «تیپیکو» با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مواد اولیه دارویی به نسبت سال‌‌‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی یافته است، بیان کرد: در حال حاضر صنعت دارویی کشور حدود ۲۰ همت از دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی طلب دارد و مطالبات این حوزه انباشته شده است. آرین‌‌‌نژاد با اشاره به اینکه شرکت‌های عضو شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین حدود ۸ همت از دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی طلب دارند، عنوان کرد: دوره وصول مطالبات در صنعت دارو و شرکت‌های پخش افزایش یافته و این موضوع سبب ایجاد مشکلات در حوزه تامین مواد اولیه و به تبع آن اخلال در تولید دارو شده است. وی با تاکید بر اینکه کمبود دارو به دلیل کمبود نقدینگی است و در این حوزه نیازمند حمایت بیشتری هستیم، تصریح کرد: در سال گذشته ۹۰‌درصد سود شرکت‌های تیپیکو تقسیم شده و سرمایه‌گذاری در این بخش از محل سود مورد توجه قرار نگرفته، در شرکت‌های دیگر برخلاف شرکت‌های تیپیکو به بخش سرمایه‌گذاری از طریق سود توجه بیشتری شده و مورد اهتمام قرار گرفته است.

دکتر آرین‌‌‌نژاد با بیان اینکه برای حل مشکلات شرکت کارخانجات داروپخش دکتر عابدینی از جوانان نخبه صنعت داروی کشور در این بخش به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است، گفت: با حضور دکتر عابدینی مشکلات این شرکت کاهش یافته و اقدامات خوبی در حال انجام است. وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌‌‌های ما در تیپیکو افزایش سهم بازار در سال‌جاری است و در این راه به کمک همه همکاران نیاز داریم، ادامه داد: در سال‌جاری برای صادرات برنامه ویژه‌‌‌ای داریم و امیدواریم که بتوانیم در حوزه صادرات فعال‌‌‌تر از سال‌‌‌های قبل عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین «تیپیکو» با بیان اینکه برای صادرات توجه و دریافت GMP ضروری و نیازمند اهتمام جدی است، ادامه داد: برای صادرات، کارگروه و برنامه ویژه داریم و به دنبال افزایش صادرات هستیم، افزود: برنامه‌‌‌ریزی خیلی خوبی برای صادرات در سال‌جاری انجام شده به‌‌‌طوری که پیش‌بینی می‌‌‌کنیم در سه ماه ابتدایی سال بتوانیم در بخش محصولات نهایی به میزان کل سال ۱۴۰۲ صادرات داشته باشیم. و امیدواریم در این زمینه به جایگاه واقعی خود برسیم.