جین همفریس، نظریه‌پرداز زنان و اقتصاد

فعالیت حرفه‌ای وی در دانشگاه امرست ماساچوست آغاز شد؛ جایی که از ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ استادیار یک سال پس از آن دانشیار بود. وی مربی دانشگاه کمبریج بود و بعدها عضو هیات علمی کالج نیونهم شد (۱۹۹۵-۱۹۸۰). در ۱۹۹۳ زمانی که در نیونهم حضور داشت، استاد مهمان «جمعیت و توسعه» در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد بود.

همفریس به‌عنوان دانشیار اقتصاد و تاریخ اقتصاد در ۱۹۹۵ به نیونهم بازگشت و سپس دانشیار و عضو هیات علمی کالج ال سولز در دانشگاه آکسفورد شد (۱۹۹۸). در ۲۰۰۴ از همین دانشگاه نشان افتخار دریافت کرد. در ۲۰۱۲ به عضویت «آکادمی بریتانیا»، آکادمی ملی پادشاهی بریتانیا برای علوم انسانی و اجتماعی درآمد. او سابقه عضویت در هیات تحریریه نشریات مختلف از جمله «جنسیت، کار و سازمان» و «اقتصاد فمینیستی» را در سابقه کاری خود دارد.

دانشکده علوم آموزشی در دانشگاه اوپسالای سوئد در ۲۰۱۶ به همفریس دکترای افتخاری اهدا کرد. مقاله «دستمزدهای غیرواقعی؟ درآمد واقعی و رشد اقتصادی در انگلستان: ۱۸۵۰-۱۲۶۰» که وی به‌طور مشترک با جیکوب ویسدورف در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد، جایزه انجمن سلطنتی اقتصاد را از آن خود کرد. «جنسیت و اقتصاد»، «اقتصاد فرصت‌های برابر»، «آثار و ایده‌های آمارتیا سن: چشم‌انداز جنسیتی»-در باب آثار آمارتیا سن، اقتصاددان برنده نوبل از هند- «مخمصه‌های مادری مجرد»، «کودکی و کار کودکان در انقلاب صنعتی بریتانیا» و «تاریخ اقتصاد بریتانیای مدرن» از جمله کتاب‌هایی است که وی به تنهایی یا در همکاری با سایر محققان تا کنون نوشته است. مقاله‌ای مهم با عنوان «مرگ و جنسیت در انگلستان دوران ویکتوریا» از دیگر آثار جین همفریس است.