نایتینگل گراهام  صاحب برند الیزابت آردن

آردن در ۳۱ دسامبر ۱۸۸۱ در وودبریج انتاریو از والدینی که در دهه ۱۸۷۰ از بریتانیا مهاجرت کرده بودند، به دنیا آمد. آردن در مدرسه پرستاری تورنتو پذیرفته شد اما هرگز تحصیلات خود را به پایان نبرد و آنجا را ترک کرد و دوره‌ای کوتاه به برادرش منهتن در شرکت داروسازی ای. آر. اسکویب پیوست و در آنجا به‌عنوان دفتردار مشغول به‌کار شد. او در آزمایشگاه این شرکت با رشته مراقبت از پوست آشنا شد. سپس برای مدتی کوتاه با یک متخصص زیبایی کار کرد. 

الیزابت آردن درصدد بود به آرایش زنانه شکلی باوقار ببخشد و از این طریق زنان طبقات متوسط به بالا را جذب کند. گروه هدف او زنان میانسال و نازیبایی بود که درصدد بودند محصولات آرایشی به آنان چهره‌ای جوان و زیبا ببخشد. او از طرفداران حق رای زنان بود و در جریان راهپیمایی حقوق زنان در سال 1912 شرکت کرد. او رژ لب قرمز را به‌عنوان نشانه اتحاد در اختیار زنان تظاهرات‌‌کننده قرار می‌داد. 

در 1909 با آرایشگر دیگری به نام الیزابت ‌هابارد شراکتی تشکیل داد اما همکاری آن دو یک سال بعد پایان یافت. در 1910 آرایشگاه «در سرخ» را در نیویورک افتتاح کرد و دو سال بعد راهی فرانسه شد تا تکنیک‌های زیبایی و ماساژ صورت را بیاموزد و از آنجا با مجموعه‌ای از مواد آرایشی و پودر که خود ساخته بود بازگشت. در 1915 فعالیت‌های خود در عرصه بین‌المللی را توسعه داد و شروع به افتتاح آرایشگاه در سراسر دنیا کرد. در 1962 دولت فرانسه نشان لژیون را به پاس خدمات وی در عرصه محصولات آرایشی به وی اهدا کرد. الیزابت آردن در 18 اکتبر 1966 در بیمارستان لینوکس هیل منهتن درگذشت. شرکت «الیزابت آردن ‌ای‌ان‌سی» از سپتامبر 2016 در مالکیت رولون قرار دارد و دفتر مرکزی آن در میرامار فلوریدا واقع است. این کمپانی همچنان در عرصه تولید لوازم آرایشی، مراقبت‌های پوستی و تولید انواع عطر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.