مری‌ودر پست، مالک شرکت جنرال فودز

پست در ۱۵ مارس ۱۸۸۷ در اسپرینگ فیلد ایلینوی به دنیا آمد. او تک فرزند سی.‌دبلیو. پست و الا لتیتا مری‌ودر بود. پست در ۲۷ سالگی و در پی مرگ پدرش در ۱۹۱۴ مالک شرکت روبه رشد «پُستوم سیریل: Postum Cereal» شد که در ۱۸۹۵ از سوی پدرش تاسیس شده بود. پست با به ارث بردن میلیون‌ها دلار ثروتمندترین زن آمریکا شد و تا ۱۹۵۸ مدیر عامل جنرال فودز باقی ماند. وی همراه با دومین شوهرش‌ای اف هاتن فعالیت‌های این شرکت را توسعه داد و مالکیت بسیاری از شرکت‌های غذایی آمریکا همچون مایونز هلمن، جِل-اُ، شکلات بیکر، سرای ماکسول و بسیاری دیگر را به دست آورد. در ۱۹۲۹ پستوم سیریل به جنرال فودز تغییر نام داد.

پست هنگامی که با قایق تفریحی خود با نام هوزار راهی یک سفر دریایی بود، به شکل اتفاقی با نوآوری‌های مخترع آمریکایی کلارنس بردزآی در گلاستر آشنا شد. بردزآی روشی جدید برای پیشگیری از فساد مواد غذایی با استفاده از منجمدسازی آنها ابداع کرده بود. پست با پیش بینی آینده موفق این روش در صنایع غذایی، شرکت بردزآی را خرید؛ خریدی که موفقیت برای وی به شمار می‌رفت.

نیکوکاری

مارجوری پست طی جنگ جهانی اول در فرانسه بیمارستانی برای ارتش آمریکا تاسیس کرد و به پاس همین امر چند دهه بعد به وی نشان لژیون داده شد. از ۱۹۲۹ و طی دوران رکود بزرگ او از یک ایستگاه غذای رایگان مربوط به یک سپاه رستگاری (تشکیلات مسیحیان که هدفش تبلیغ دینى وکمک به فقرا است) در نیویورک حمایت مالی می‌کرد و شخصا از آن سرکشی می‌کرد. وی یکصد هزار دلار به مرکز فرهنگ ملی در واشنگتن اهدا کرد مرکزی که بعدا به «مرکز جان اف کندی برای هنرهای اجرایی» تغییر نام داد. در ۱۹۵۵ پست یکصدهزار دلار دیگر به سمفونی ملی برای کنسرت‌های آزاد اهدا کرد.

گردآوری آثار هنری روسیه

بنا به گفته بنیاد موزه ارمیتاژ، پست یک روس دوست بود. طی دهه ۱۹۳۰ دولت شوروی به رهبری ژوزف استالین در راستای تامین ارز لازم برای صنعتی سازی و تامین بودجه برنامه‌های نظامی خود شروع به فروش گنجینه‌های هنری خاندان رومانوف و اشراف زادگان سابق روس کرد. مورخان به وقوع اختلاس‌های بزرگ در این امر اشاره داشته‌اند اما پست و شوهر سومش جوزف دیویس معاملات خود را با مقامات رسمی روسیه انجام می‌دادند و آن دو در مصادره اجباری این اشیا نقشی نداشتند. بسیاری از این آثار را امروزه می‌توان در هیلوود مشاهده کرد که در واقع ملک سابق خود پست بود. هیلوود از زمان مرگ پست در ۱۲ سپتامبر ۱۹۷۳ به عنوان یک موزه خصوصی فعالیت کرده و مجموعه‌هایی هنری از فرانسه و روسیه در آن به نمایش درآمده است.