برخورد هواپیما و خودرو  در جاده اهواز – مسجدسلیمان

منطقه «آبگنجی» که در متن گزارش به آن اشاره شده بود، منطقه‌ای بین دوراهی شوشتر و نفت‌سفید و در نزدیکی منطقه درخزینه است و هنوز هم جزو معدود کیلومترهای مسطح و مستقیم مسیر آسفالته مسجدسلیمان به اهواز محسوب می‌شود.

خبر منتشرشده در روزنامه اطلاعات فاقد عکس بود، اما امروز با گذشت ۶دهه، عکسی از صحنه وقوع حادثه به دست آمده است که باید متعلق به راننده آن خودرو باشد. در این تصویر، هواپیما و خودرو، همراه با دو فرد که احتمالا خلبان و راننده هستند و یک فرد نظامی سلاح‌‌‌ بر دوش که احتمالا از سربازان پاسگاه ژاندارمری آبگنجی است، در کنار جاده دیده می‌شوند.  قرار گرفتن فرودگاه مسجدسلیمان در ارتفاعات بالای شهر و ضرورت عبور از رشته‌کوه بلند بین دشت آبگنجی و نفت‌سفید تا مسجدسلیمان، بدون شک خلبانانی خبره و مطلع از مسیر تردد را می‌طلبید؛ گو اینکه شبکه رادیویی و راداری حمل‌ونقل هوایی در آن سال‌ها نیز چندان پیشرفته نبود و خلبان هواپیما به مثابه راننده خودرو باید مسیر خود را چشمی و بادقت پیدا می‌کرد.

حادثه عجیب جاده مسجدسلیمان، خوشبختانه تلفات جانی نداشت و خاطره آن در قالب گزارشی از روزنامه اطلاعات و عکسی بازمانده از مالک خودرو در تاریخ حمل‌ونقل هوایی نخستین شهر نفتی ایران ثبت و ضبط شده است.