نایجل راد  موسس هلدینگ‌‌‌های ویلیامز

نایجل راد در ۳۱ دسامبر ۱۹۴۶ در دربی انگلستان به دنیا آمد و بعدتر در همان شهر وارد مدرسه گرامر بمروز شد. او نیز به پیروی از برادرش که حسابدار شده بود، توانست در ۲۰ سالگی به عنوان جوان‌ترین حسابدار خبره و مجوزدار بریتانیا، اجازه کار بگیرد. وی کار خود را به عنوان عیب‌یاب در «لاندن‌اند نورثرن» آغاز کرد؛ یک کمپانی  هلدینگ که در برخی از عرصه‌های صنعت، شعبه‌هایی داشت.

راد در ۱۹۸۲ شرکت مهندسی ویلیامز را همراه با یک شریک تجاری به نام برایان مک گوان خرید. آن دو در سال‌های دهه ۸۰ مجموعه‌ای از شرکت‌های صنعتی را که عملکرد ضعیفی داشتند خریده و نام تجاری آنها را تغییر می‌دادند.

راد در پست‌‌‌های برجسته‌ای در چند شرکت حضور داشته است که از آن میان باید به موارد زیر اشاره کرد: رئیس «بی‌بی‌ای لیمیتد: Limited BBA»، کمپانی بوتس، پیلکینگتن پی ال سی و پنراگن پی ال سی. وی تا ۲۰۰۹ معاونت بانک «بارکلیز پی ال سی: PLC Barclays» را نیز بر عهده داشت. راد ریاست بر گروه CBI Boardroom Issues را نیز بر عهده دارد و از اعضای «شورای گزارش مالی: Financial Reporting Council» است. او همچنین از موسسان «بنیاد کارآفرینان نوین» بوده است.

راد در ۱۹۶۹ ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند بوده است. او در ۱۹۹۶ از سوی ملکه الیزابت دوم به پاس خدماتش در عرصه صنایع، به جایگاه شهسواری ارتقای یافت. در ۱۹۹۵ انستیتو حسابداران خبره جایزه سالانه انجمن‌‌‌های موسس خود را به وی اعطا کرد. راد از حامیان مدرسه گرامر دربی است.