تری لیهی، مدیرعامل سابق تسکو

لیهی با به‌دست آوردن یک بورس تحصیلی وارد کالج سنت‌ادوارد شد و پس از آن برای ادامه تحصیل راهی انستیتو علوم و فناوری دانشگاه منچستر شد تا مدیریت بخواند. در ۱۹۷۷ فارغ‌التحصیل شد و در نهایت فوق لیسانس مدیریت بازرگانی‌اش را از مدرسه وارتون گرفت.

پس از آنکه نامزدش به لندن رفت او درخواستی داد تا مدیر محصولات «ترکیه فویل» شود، اما این درخواست وی رد شد. سپس درخواست کارش را به تسکو ارائه داد؛ اما بار دیگر با ناکامی مواجه شد.

وی درنهایت توانست در ۱۹۷۹ به‌عنوان یک مدیر بازاریابی به تسکو پیوست. تسکو در آن زمان دنباله رو قدرتمند دو نام تجاری پیشرو یعنی «مارکس‌اند اسپنسر: شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی و چندملیتی» به‌عنوان سودآورترین خرده فروشی جهان و «سینزبوریز»- سودآورترین خرده فروشی مواد غذایی جهان- بود. لیهی به این نتیجه رسید که تسکو باید از استراتژی برتری‌جویانه دست بردارد و به شناخت بازار روی آورد؛ امری که در نهایت به موفقیت تسکو در حوزه‌های مختلف و اجرای برنامه وفاداری مشتری موسوم به «تسکو کلاب‌کارت» شد. لیهی در ۱۹۹۲ به عضویت هیات‌مدیره تسکو درآمد و سه سال بعد تسکو بزرگ‌ترین خرده‌فروشی بریتانیا شده بود.

لیهی نیز در ۱۹۹۷ مدیرعامل اجرایی تسکو شد و این شرکت پس از آن در سطح بین‌المللی توسعه یافت.

پس از آنکه تسکو در ۲۰۰۵ سود خود را ۲میلیارد پوند اعلام کرد، لیهی به انتقادها و ایجاد شبهه در باب «موفقیت بیش از حد شرکت» پاسخ داد. وی در دوران تصدی‌گری خود سهم کمپانی از بازار بریتانیا را از ۲۰ به ۳۰درصد رساند.

وی در ۲۰۱۱ از جایگاه خود در تسکو کناره‌گیری کرد و پس از آن توجه خود را به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا معطوف کرد. در دسامبر ۲۰۱۲ وی ریاست هیات‌مدیره خرده‌فروشی بی‌اند‌ام را بر عهده گرفت. وی همچنین مشاور ارشد سی دی‌اند آر است.  در حال حاضر لیهی مدیریت «Blackcircles.com» را بر عهده دارد. در ۲۰۱۷ وی اعلام کرد که از ریاست بی‌اند‌ام کناره‌گیری می‌کند.

در این زمان درآمدهای این شرکت از ۹۹۳میلیون پوند به ۷/ ۲میلیارد پوند رسیده بود. لیهی در ۲۰۰۳ به‌عنوان رهبر تجاری بریتانیا برگزیده شد و در ۲۰۰۲ به جایگاه شهسواری ارتقا یافت.