کارگزار سهام و بارون‌  دزد

او چندین سال پس از این واقعه توسط یک همکار ناراضی به قتل رسید. وی در یک آوریل ۱۸۳۵ در ورمونت به دنیا آمد در ۱۸۵۰ از مدرسه گریخت و به یک گروه سیرک پیوست.

بعدتر پیشخدمت هتل شد و درنهایت شغل پدرش دستفروشی را دنبال کرد. سپس به‌عنوان فروشنده با بنگاه خشکبار جردن مارش شروع به همکاری کرد؛ اما در این کار هم توفیقی نیافت و در ۱۸۶۱ به واشنگتن فرستاده شد تا بتواند به دولت آمریکا منسوجات بفروشد.

او در دوران جنگ داخلی با استفاده از معاملات با ارتش و گاه قاچاق پنبه ثروت زیادی کسب کرد.

در ۱۸۶۴ به دلالی سهام در نیویورک روی آورد و به دانیل درو برای کنترل راه آهن ایری کمک کرد پس از آن بود که همراه با جی گولد از مدیران این راه آهن شد و در نهایت آن دو توانستند کنترل این راه‌آهن را به‌دست آورند.

فیسک و گولد در ریسک‌های مالی تا حد افراط عمل می‌کردند: برنامه آن دو شامل اتحاد با سیاستمدار نیویورکی باس توید، رشوه دادن به اعضای مجلس قانون‌گذاری و خرید قضات بود. تلاش آنها در تصاحب بازار طلا در وقایع موسوم به جمعه سیاه ۱۸۶۹ به نهایت خود رسید؛ هرچند در جریان این واقعه بسیاری از سرمایه‌گذاران نابود شدند؛ اما فیسک و گولد توانستند از آسیب مالی عمده راه گریز پیدا کنند.

وی ۶ ژانویه ۱۸۷۲ پس از رد باج‌گیری دو فرد که او را تهدید به افشای پاره‌ای اسناد مبنی بر تخلفات مالی وی کرده بودند، در هتل گرند سنترال نیویورک کشته شد.