جان پاریس بیکل چگونه در 30 سالگی میلیونر شد؟

وی فارغ‌التحصیل کالج سنت اندرو بود. وی شرکت کارگزاری خود با نام جی.پی بیکل‌اند کو را در ۲۳سالگی راه انداخت و در ۳۰سالگی میلیونر شد. وی این شرکت را در ۱۹۱۹ فروخت تا در حوزه‌هایی چون معدن و فیلم سرمایه‌گذاری کند. با این حال در ۱۹۲۶ به‌عنوان یک شریک ارشد به شرکت کارگزاری تامسون مک کینون پیوست. در اواخر ۱۹۳۹ از این شرکت هم جدا شد تا در جنگ جهانی

دوم شرکت کند. بیکل از بازیگران کلیدی در توسعه صنعت فیلم در کانادا به شمار می‌رود و به‌عنوان رئیس استرن تئاتر لیمیتد و همیلتون یونایتد تئاتر لیمیتد خدمت کرد. از دیگر سو وی فعالیت‌های خود در عرصه معدن‌داری را از اوایل دهه۱۹۰۰ در کبالت اونتاریو آغاز کرد. در ۱۹۱۱ در شرکت McIntyre Porcupine Mines Ltd  واقع در شوماخر اونتاریو سرمایه‌گذاری کرد و بعدتر به ریاست آن رسید جایگاهی که تا زمان مرگ آن را در اختیار داشت. فعالیت‌های وی در عرصه معدن باعث شد تا به تالار مشاهیر معدن‌داری کانادا راه یابد.

بیکل در عرصه ورزش کانادا نیز فعالیت داشت که از آن میان باید به حمایت وی از ورزش بوکس در کانادا یاد کرد. وی در سال۱۹۲۴ به عرصه ورزش هاکی ورود کرد یعنی زمانی که در تیمی به نام تورنتو سنت پاتریکس که از آن دوستش بود سرمایه‌گذاری کردو در نهایت آن را در ۱۹۲۷ بیشتر سهام آن را خرید. وی آن را به تورنتو میپل لیفز تغییر نام داد. بیکل در دوران جنگ جهانی دوم نیز در بخش نیروی هوایی شرکت کرد. وی در نهایت در ۲۲اوت۱۹۵۱ در نیویورک درگذشت.