تولد طراح موتور احتراق داخلی
گروه تاریخ و اقتصاد: در 12 ژانویه سال 1822 جوزف اتینه لنویر مهندس بلژیکی به دنیا آمد. او در تاریخ خودرو‌سازی به‌عنوان طراح موتور احتراق داخلی شناخته شده است. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به تاریخ طراحی و تولید موتور خودرو:
۱۶۸۰ - فیزیکدان آلمانی، کریستین هویگنس یک موتور احتراق داخلی را طراحی کرد که با سوخت باروت کار می‌کرد.
1807- ایساک فرنکوییز دو ریواز سوئیسی، موفق به ساخت موتور احتراق داخلی شد که در آن ترکیب هیدروژن و اکسیژن به‌عنوان سوخت مورد استفاده قرار می‌گرفت.
۱۸۲۴- مهندس انگلیسی، ساموئل براون یک موتور بخار تولید کرد.
1858- جان جوزف اتینه لنویر یک موتور دوکاره احتراق داخلی با جرقه الکتریکی اختراع و آن را ثبت کرد. این موتور با سوخت گاز زغال کار می‌کرد. در سال 1863 لنویر موتور پیشرفته‌تری را ساخت که در آن از کاربراتور اولیه و مشتقات نفت استفاده می‌شد که یک واگن سه‌چرخه را حرکت می‌داد. او توانست یک سفر تاریخی را در جاده‌ای 50 مایلی به پایان برساند.

۱۸۶۲- آلفونس بیو دو روچاس مهندس فرانسوی طرح ساخت یک موتور چهار زمانه را ثبت کرد، ولی موفق به ساخت آن نشد.
1864- مهندس اتریشی، مارکوس زیگفرید، یک موتور یک سیلندری را با کاربراتوری ابتدایی ساخت و موتورش را در ارابه‌ای با دو چرخ کار گذاشت.
۱۸۷۳- جرج بریتون، مهندسی آمریکایی به شکل ناموفقی یک موتور دو زمانه با سوخت نفت سفید ساخت؛ این موتور اگرچه کارآیی نداشت، اما به‌عنوان اولین موتور نفتی کاربردی در تاریخ ثبت شده است.
1866- مهندسان آلمانی یوگن لنگن و نیکولاس آگوست اتو، روی طرح‌های لنویر و دو روچاس کار کردند و یک موتور بنزینی موثر و کارآ را اختراع کردند.
۱۸۷۶- نیکلاس آگوست اتو به طور موفقیت‌آمیزی یک موتور چهار زمانه را اختراع کرد که «سیکل اتو» نامیده شد.
1876- اولین موتور دو زمانه به شکل موفقی به وسیله سردوگالد کلرک اختراع شد.

۱۸۸۳- مهندس فرانسوی ادوارد دلامر دبوتویل یک موتور چهار زمانه تک‌سیلندر ساخت که با بنزین کوره حرکت می‌کرد. مشخص نیست که آیا او واقعا اتومبیلی ساخت یا نه. اما به هرحال طرح‌های او برای آن زمان بسیار پیشرفته بود.
1885- گوتلیب دایملر آنچه را که اغلب به‌عنوان نمونه اولیه موتور بنزینی مدرن شناخته می‌شود اختراع کرد که با یک سیلندر عمودی و با بنزینی که به داخل یک کاربراتور تزریق می‌شد کار می‌کرد (این اختراع در سال 1887 ثبت شد). دایملر در ابتدا با این موتور یک وسیله نقلیه سواری با دوچرخ ساخت و یک سال بعد اولین وسیله نقلیه موتوری چهارچرخ جهان را ساخت.
۱۸۸۶- کارل بنز طرح اختراع اولین خودرو با سوخت بنزینی را ثبت کرد.
1889- دایملر یک موتور چهار زمانه پیشرفته با سوپاپ‌های قارچی شکل و دو سیلندر وی (V) شکل ساخت.
۱۸۹۰- ویلهم مایباخ موفق شد نخستین موتور چهار سیلندر چهارزمانه را طراحی و تولید کند.