شروع برنامه مقابله با بحران گرانی

روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۵۲ نوشت: «بحران کمبود برخی از اجناس موردنیاز و ترقی بهای آنها در سطح جهانی و همچنین اعلام برنامه‌های صرفه‌جویی در سازمان‌ها، موجب شد که مردم، مخصوصا افراد طبقه متوسط در فکر چاره‌جویی برآیند.

خبرنگاران ما که در فروشگاه‌های بزرگ، موسسات، بازار و حتی خانه‌ها و منازل در این مورد با مردم مخصوصا خانم‌های خانه‌دار تماس گرفته و چگونگی برخورد آنان را با بحران گرانی و کمبود برخی اجناس بررسی کرده‌اند، چنین گزارش می‌دهند: در چند روز اخیر برنامه صرفه‌جویی در بسیاری از خانه‌ها آغاز شده و به تدریج دامنه صرفه‌جویی به خانواده‌های بیشتری سرایت می‌کند.

آقای هوشنگ مرتضایی مسوول فروش یکی از فروشگاه‌ها اظهار کرد: در روزهای اخیر میزان فروش برخی از اجناس در فروشگاه ما کاهش یافته، به طوری که این کاهش طی چند سال اخیر کم‌سابقه است. آقای رسولی یکی از بنکداران روغن نباتی در بازار تهران گفت: «با توجه به افزایش قیمت روغن نباتی در ماه گذشته نظام صرفه‌جویی به خصوص در خانواده‌های شهرستانی شروع شده است و این امر مایه امیدواری است که با توجه به کاهش مصرف، قیمت این کالا در آینده‌ای نزدیک تقلیل یابد... .»