موج - غلامرضا حیدری کردزنگنه در گردهمایی مدیران تعاونی‌های سهام عدالت گفت:‌ اگر به من اجازه می‌دادند پس از اجرای اصل ۴۴ سازمان خصوصی‌سازی را منحل می‌کردم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در گردهمایی سراسری مدیران عامل تعاونی‌های سهام عدالت با اعلام این مطلب افزود: مطابق برنامه امسال سازمان خصوصی‌سازی سه‌‌میلیون فرم سهام عدالت بین ایثارگران توزیع کرده است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه توزیع سهام عدالت بین ۴۲میلیون نفر انجام می‌شود، اذعان داشت: از تعداد کل این جمعیت تا کنون ۳۲‌‌میلیون نفر جهت دریافت سهام مشخص شده‌اند و تنها ۶‌‌میلیون نفر از کارگران مشاغل آزاد هستند که برای دریافت سهام عدالت معرفی نشده‌اند.

کردزنگنه ادامه داد: این کارگران تحت پوشش هیچ نهاد و ارگانی نیستند و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم طرح شناسایی آنها و توزیع سهام عدالتشان را با موفقیت انجام دهیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تا پایان سال جاری طرح توزیع سهام عدالت به افراد واجدالشرایط به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تشکیل بانک توسعه تعاونی‌ها، تنظیم سند توسعه بخش تعاونی، تشکیل تعاونی‌های سهام عام و فراگیر ملی مورد تایید مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است، خاطر نشان کرد: فعالیت این بخش‌ها در بورس مورد تایید نظام و دولت است.وی اقتصاد اسلامی را دارای دو بخش توسعه و رشد و تحقق عدالت اجتماعی دانست و اظهار داشت: در مرحله اول واگذاری سهام عدالت ۵/۴‌‌میلیون نفر سهام عدالت دریافت کرده‌اند که ۵/۱‌‌میلیون نفر به عنوان متمم برنامه اولیه شامل بهزیستی، رزمندگان فاقد شغل و کمیته امداد به آنان اضافه شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص اجرای فرآیند خصوصی‌سازی در کشور اظهار داشت: اگر به من اجازه دهند ساختمان سازمان خصوصی‌سازی را پس از اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی می‌فروشم و این سازمان را منحل می‌کنم.وی با تاکید بر اینکه این سازمان در روند واگذاری‌ها به دنبال ایجاد جای پایی برای خود نیست، خاطرنشان کرد: زمانی که مسوولیت سازمان را به عهده گرفتم ۸۰ تا ۹۰درصد شرکت‌هایی که در گذشته برای فروش معرفی شده بودند به دلیل تاخیر فرآیند واگذاری در سازمان رسوب کردند که این امر منجر شد سازمان خصوصی‌سازی مشغول به شرکت‌داری و تعیین هیات مدیره برای آنها شده و از اهداف اصلی خود دور شود.

کردزنگنه ادامه داد: در حال حاضر اکثر این شرکت‌ها واگذار شده و چند شرکت کوچک تحت پوشش سازمان خصوصی‌سازی است که به زودی آنان را نیز واگذار خواهیم کرد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر اینکه این سازمان هیچ چشم‌داشتی در جهت اعمال حاکمیت بر روند خصوصی‌سازی ندارد، گفت: طی چند ماه آینده چند شرکتی که تحت پوشش سازمان خصوصی‌سازی است، واگذار می‌شود.

وی با اشاره به تسریع روند خصوصی‌سازی و کاهش هزینه‌ها در اجرای این فرآیند اذعان داشت: در اجرای روند خصوصی‌سازی نباید به دنبال هزینه‌های اضافی باشیم.