اطلاعیه‌های شرکت‌های پذیرفته شده در بورس سابق، در سایت irbourse منعکس می‌شد و سهامداران از طریق این سایت اطلاعیه‌ها را جست‌وجو و باز می‌کردند. ولی حال قریب به یک ماه است که اطلاعیه‌ها به صورت کامل در Seo گنجانده نمی‌شود یا باز می‌شوند یا نمی‌شوند.

حال فردی که می‌خواهد پیش‌بینی شرکت را در اول سال پیدا کند، آن را در Seo نمی‌یابد و اگر به دنبال آن در irbourse.com بگردد، موفق خواهد شد حتی لیست تمام اطلاعیه‌های آن شرکت در سال‌های گذشته را نیز می‌یابد؛ ولی چه فایده که نمی‌توان آنها را باز نمود و یک وقت هم اگر باز کند، ممکن است عنوان لینک برای شرکت X باشد ولی محتوای گزارش برای شرکت Y واقعا تکلیف چیست؟

با وجود تکنولوژی‌های جدید و بسیار پیشرفته که الان هر فردی برای خود سایت شخصی دارد؟ سازمانی که نزدیک به ۴۴۰ شرکت در آن پذیرفته شده‌اند و میلیون‌ها سهامدار دارند، کجای کار هستند؟ و سازمان بورس کجا؟

در صورت‌های مالی شرکت بورس، چشم‌مان به هزینه‌های پیش‌بری سایت‌های مختلف می‌افتد، ولی می‌بینیم که همین سایت irbourse.com و TseTMC.com که معاملات روزمره را نشان می‌دهد طی این یک هفته اخیر یک ساعت از بازار عقب‌تر هستند و باعث گمراهی سهامداران می‌شوند و سایت Sena هم که معاملات را بدون جدول عرضه و تقاضا و تعداد خریداران و... نشان می‌دهد یک روز عقب‌تر است.

سیستم معاملاتی هم که هر روز وصفش هست و ضرر آن دامن‌گیر خیلی‌ها می‌شود. سیستمی که تنها با فشار مقدار بیشتری سفارش تقاضای خرید یا فروش به اصطلاح «هنگ» می‌کند و قفل می‌شود.

با پیش رفتن این وضعیت، بورس هیچ‌گونه جذابیتی برای سرمایه‌گذاری ندارد. با وجود پیگیری‌های مکرر جهت حل این مشکل، از طرف دفاتر مختلف خیلی از مدیران سازمان و شرکت بورس هیچ‌گونه اعتنایی به این مشکل نشده است. کمال تشکر را داریم، اگر نسبت به رفع این مشکل، اقدام اساسی شود.

جمعی از سهامداران و فعالان بازار