ایسنا- بنابر اعلام وزارت رفاه و تامین اجتماعی، علاوه بر زنان سرپرست خانوار شهری غیرتحت پوششی نهادهای حمایتی، از بیکاران مستمری‌بگیر صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی که تاکنون سهام عدالت دریافت نکرده‌اند، از هفتم تا ۱۷ شهریور ماه جاری ثبت نام می‌شوند. سیدعبدلله عمادی ـ مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فقرزدایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی ـ در مورد نحوه ثبت‌نام و شناسایی مشمولان یادشده گفت: بنابر نامه ارسالی به پایور ـ رییس اداره بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی ـ این سازمان مکلف شده، اسامی مقرری‌بگیران صندوق بیمه بیکاری را به تفکیک استان‌ها، به وزارت رفاه اعلام کند. عمادی ضمن یادآوری همکاری سازمان خصوصی سازی در پرداخت سهام عدالت افزود: وزارت رفاه و تامین اجتماعی پس از دریافت اسامی افراد مشمول، لیست هر استان را به اداره کار همان استان ارسال می‌کند. وی در ادامه گفت: با هماهنگی ادارات کار و دفاتر امور اقتصادی استان‌ها، ثبت‌نام بیکاران واجد شرایط یاد شده، از طریق این ادارات و دفاتر صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فقرزدایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی تاکید کرد: دریافت مستمری‌ بیکاری از صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی یکی از شرایط لازم جهت ثبت نام مشمولان دریافت سهام عدالت به شمار می‌رود، بنابراین سهام عدالت به سایر بیکاران پرداخت نمی‌شود.

عمادی اظهار کرد: با توجه به این که محدودیت زمانی برای ثبت نام واجدان دریافت سهام عدالت مدنظر است، سعی می‌شود در فاصله زمانی اعلام شده (هفتم تا هفدهم شهریور ماه جاری) ثبت‌نام‌ها صورت گیرد، بنابراین سعی می‌کنیم ثبت‌نام‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان به پایان برسد. وی در مورد نحوه ثبت‌نام و شناسایی کارگران ساختمانی به عنوان دیگر مشمولان دریافت سهام عدالت نیز خاطر نشان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی موظف به شناسایی و ثبت‌نام این افراد است و بر اساس آنچه اعلام شده، سهام عدالت به کارگران ساختمانی که با پیمانکاران قرارداد داشته و یا دارای شناسنامه فنی هستند، ارائه می‌شود.