گروه بورس- شرکت تهران دارو در سه ماه نخست سال جاری توانست ۱۳درصد از پیش‌بینی سود هر سهم سالانه خود را تحقق بخشد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، تهران دارو پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ با سرمایه ۵میلیارد ریالی به طور خالص مبلغ دوهزار و ۲۰۱ریال اعلام کرده است که تا پایان خرداد ماه ۲۹۲ریال از این رقم را پوشش داده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ «دتهران» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش دودرصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته دو درصد کاهش، سود عملیاتی ۹درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات دودرصد کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که شرکت در سه ماهه نخست سال میزان فروش خود را ۴/۳۰میلیارد ریال اعلام کرده است که این رقم ۱۸درصد از پیش‌بینی سالانه را در برمی‌گیرد. همچنین سود عملیاتی «دتهران» در سه ماهه یاد شده با ۱۲درصد پوشش به مبلغ یک‌میلیارد و ۸۴۹میلیون ریال رسیده است.

گفتنی است هیات مدیره «دتهران» تصمیم دارد مبلغ ۲۲۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سال ۸۸ پیشنهاد کند. این در حالی است که مبلغ دومیلیارد و یکصدمیلیون ریال (۴۲۰ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۹درصد از سود خالص سال مالی ۸۸ بابت درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت در نظر گرفته شده است.