قیمت وسایل والیبال و بسکتبال

  وسایل والیبال چند؟

اگر قصد بستن تور در سالن والیبال یا محوطه‌ای باز دارید به‌طور متوسط باید ۱۵۰هزار تومان بودجه درنظر بگیرید. جست‌وجوهای «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد تو‌ر والیبال مدل دونواره فدراسیونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تومان فروخته می‌شود و نمونه باکیفیت‌تر آن برند FIVB تا ۲۰۰هزار تومان هم فروخته می‌شود. البته طرح میکاسای تور والیبال ۵۰۰هزار تومان است و قیمت نمونه ساحلی آن تا یک میلیون تومان هم بالا می‌رود. قیمت توپ این ورزش پرطرفدار هم به‌طور متوسط ۵۰۰هزار تومان است؛ البته این نرخ یک توپ با کیفیت متوسط است. قیمت توپ‌های والیبال برند مولتن از ۲۰۰هزار تومان شروع می‌شوند و تا ۵۰۰هزار تومان بالا می‌رود. همین برند مدل V۵M را یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان نرخ زده است. توپ میکاسای والیبال گران‌تر است و کف قیمتی آن از ۴۰۰هزار تومان شروع می‌شود. فروشنده‌ها می‌گویند برای کیفیت متوسط این برند باید حدود یک میلیون تومان هزینه کرد. البته مدل V۲۰۰W میکاسا یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان فروخته می‌شود و مدل MVA۲۰۰ این برند ۴۰۰هزار تومان قیمت خورده است. توپ‌های مشهور زرد، سفید و آبی گولدکاپ هم با کف قیمتی ۱۵۰هزار تومان شروع می‌شود و قیمت کیفیت متوسط آن ۳۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان است. برای یک بازی خوب به کفش خوب هم نیاز است؛ مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد متوسط قیمت خرید یک جفت کفش والیبال با کیفیت متوسط ۲میلیون تومان است. البته کفش والیبال زنانه اسیکس مدل GEL ۸۰۰هزار تومان نرخ خورده است و نمونه مردانه آن یک میلیون تومان. کفش والیبال مردانه نایک یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان تعیین قیمت شده است و نمونه دیگری از برند اسیکس ۳میلیون تومان فروخته می‌شود. یا برند میزانو نمونه یک میلیون و ۵۰۰هزار تومانی عرضه می‌کند و برند آمور آن را می‌توان بین ۲میلیون و ۵۰۰ تا ۳میلیون تومان خرید. البته این برندها کفش‌های والیبال برای بازی حرفه‌ای را هم از ۵میلیون تا ۱۰ میلیون تومان قیمت زده‌اند. شورت و تی‌شرت ورزشی را هم می‌توان با ۳۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان از فروشگاه‌های لوازم ورزشی تهیه کرد.

  وسایل بسکتبال چند؟

قیمت یک دست لباس برای بازی بسکتبال هم حدود همان لباس والیبال یعنی ۳۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان است؛ البته طبیعی است که قیمت‌ها با توجه به برند لباس تعیین می‌شود و این رقم قطعیت ندارد. برای خرید یک توپ بسکتبال استاندارد به‌طور متوسط باید ۵۰۰هزار تومان هزینه کنید. ناگفته نماند توپ بسکتبال مولتن مدل GG۷X با قیمت نزدیک به ۲ میلیون تومان فروخته می‌شود و سری نقره‌ای برند اسپالدنگ تا بالای ۵ میلیون تومان هم در بازار ایران فروخته شده است. اما این همه هزینه نیاز نیست؛ برند میلتون توپ بسکتبال ۲۰۰هزار تومانی هم در بازار دارد و می‌توان مدل GL۵X را با ۵۰۰هزار تومان تهیه کرد. برای نصب یک تور بسکتبال هم حداکثر ۱۰۰تا ۱۵۰هزار تومان هزینه کنید؛ جست‌وجوهای ما نشان می‌دهد با این مبلغ می‌توان توری با کیفیت نسبتا معمولی تهیه کرد و اگر قصد استفاده از تور حرفه‌ای‌تری دارید باید بودجه را تا ۵۰۰هزار تومان بالا ببرید. مهم‌ترین وسیله برای بازی بسکتبال کفش است و جست‌وجوهای ما نشان می‌دهد با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان می‌توانید کفش مناسب برای بازی را پیدا کنید. برای مثال کفش بسکتبال مردانه نایک یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان فروخته می‌شود و نمونه برند آندرآمور آن ۹۵۰هزار تومان. یا اگر از طرفداران جردن هستید مدل کفش این بازیکن مشهور را می‌توانید با ۷ملییون تومان خریداری کنید. همین‌طور کفش‌های بسکتبال برند آدیداس را می‌توان با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا تهیه کرد.

  یک دست لباس و یک توپ و تور

برای شروع تمرین والیبال یا بسکتبال چقدر باید هزینه کنیم؟ با درنظر گرفتن لباس ۳۰۰هزار تومانی والیبال و قیمت دو میلیون تومانی کفش؛ و همچنین احتساب قیمت ۵۰۰هزار تومانی توپ و ۲۰۰هزار تومانی تور؛ حدود سه میلیون تومان بودجه لازم است. البته این عدد برفرض تهیه توپ و تور است و برای شروع این ورزش لباس و کفش کفایت می‌کند. این عدد برای ورزش بسکتبال هم در همین حدود است؛ با احتساب کفش دومیلیون تومانی و لباس ۳۰۰هزار تومانی؛ و همین‌طور توپ بسکتبال ۵۰۰هزار تومانی و تور ۲۰۰هزار تومانی؛ هزینه آمادگی برای بازی بسکتبال حدود همان ۳ میلیون تومان تمام می‌شود. البته اگر قصد بازی در این فصل را دارید حتما از سوییشرت‌های ورزشی گرم استفاده کنید.