راهنمای خرید مداد رنگی

بازاری که قیمت مدادرنگی‌های وارداتی در آن، سر به‌فلک می‌کشد و برخی تولیدات کم‌کیفیت نیز به دلیل کمبود یا نبود موم مخصوص در ترکیب مغزی آن، نوک‌شان زود می‌شکند و هزینه خرید مجدد را به والدین تحمیل می‌کند.

دنیای بچه‌ها دنیای بسیار دوست‌داشتنی است. بازی با انواع وسایل سرگرم‌کننده از جمله مداد رنگی، یکی از لذت‌های فوق‌العاده برای کودکان به حساب می‌آید. البته استفاده از مداد رنگی فقط مختص کودکان نیست و خیلی از افراد به دلیل فعالیت در حوزه نقاشی، از این وسیله کارآمد بهره می‌برند.  

به گزارش لیست ۲۰، استفاده از مداد رنگی علاوه بر رشد خلاقیت کودکان، به طرح و تابلویی که توسط بزرگسالان کشیده شده، جلوه و نمای بسیار زیبا و خاصی می‌بخشد. اگر قصد خرید این وسیله را دارید؛ باید نکاتی درباره خرید آن بدانید.

   گران بخریم یا ارزان؟

اگر در نقاشی مبتدی هستید، پیشنهاد ما به شما خرید مدادرنگی‌هایی است که قیمت بالایی نداشته باشند. چون مداد رنگی‌های ارزان قیمت هم نیاز شما را رفع می‌کنند.

در بازار انواع مختلف مداد رنگی از ۶ رنگ، ۱۲ رنگ، ۲۴ رنگ گرفته تا ۱۲۰ رنگ و ۲۰۰ رنگ موجود است. فراموش نکنید که می‌توانید مداد رنگی‌ها را به صورت تکی هم خریداری کنید. در بازار تهران یک فروشنده قدیمی و مشهور به نام آقا رفیع فعالیت دارد که مدادرنگی را به صو‌رت تکی و در بیش از ۳۰۰ رنگ می‌فروشد. البته اگر نقاش حرفه‌ای هستید بهتر است مداد رنگی پلی کروم با کیفیت مدل فابر کاستل را خریداری کنید.  به قابل حمل بودن مداد رنگی توجه کنید، مداد رنگی خریداری کنید که حجم خیلی بالایی را در بر نگیرد. از کامل بودن ترکیب رنگ‌ها مطمئن شوید و از فروشنده بخواهید جعبه آن را برای شما باز کند. به بسته شدن کامل درب مداد رنگی دقت کنید، تا مبادا دچار شکستگی شده باشد و همه رنگ‌ها کامل باشند. به‌ویژه اگر فرزند کوچک در خانه دارید و قصد دارید مداد‌ها را به او نشان ندهید. چون باز شدن آسان جعبه مداد رنگی برای خردسالان خطرناک است.  

توجه کنید که از مداد رنگی نمی‌توانید روی کاغذ گلاسه استفاده کنید، برای این کار حتما باید از کاغذهایی که قابلیت رنگ‌پذیری دارند استفاده شود.  به جنس مداد رنگی دقت کنید، چون مداد رنگی وسیله‌ای است که کودکان خیلی با آن سر و کار دارند. نباید در ساخت آن از فلزهایی مثل کادمیوم، کروم و- استفاده شده باشد، چون این فلزات سمی هستند.  به شکل مداد توجه کنید. تنوع مدل در ساخت ظاهر مداد رنگی‌ها بالاست. از بدنه صاف گرفته تا شش‌ضلعی و هشت‌ضلعی. قبل از خرید یک نمونه از هر کدام را در دست بگیرید، با هر کدام از آنها احساس راحتی کردید، نسبت به خرید اقدام کنید.

 برخی از مداد رنگی‌ها بدون قطع درخت ساخته شده‌اند و دور آنها را کاغذ‌های باطله احاطه کرده است. اگر جزو افراد طرفدار محیط زیست هستید، این نمونه‌ها را خریداری کنید.

   مارک‌های مطرح بازارمداد رنگی

فابرکاستل: این مداد رنگی ساخت کشور آلمان است، جنس آنها روغنی است، رنگدانه‌های جذاب و شادی دارد، این مدل به سختی خرد می‌شود و کیفیت خوبی دارد.

پریسما کالر: این مدل ساخت کشور آمریکا است. برای پیدا کردن این مدل در ایران باید وقت زیادی بگذارید، به دلیل جنس به کار رفته در آنها که از موم است، میزان محو شدگی خیلی خوبی دارند. مدل‌های اوزارک، پالومینو، چیکو و... هم جزو مدل‌های مطرح در بازار هستند.

ادمیرال: این مداد رنگی‌ها ساخت ایران هستند، بدنه آنها به صورت شش ضلعی و نوک آنها از نوع HB است. بسته آنها معمولا ۱۲رنگ است. پوشش رنگ قابل قبولی دارند.

شکرستان، آزاده، سی بی اس، فکتیس و آریا از دیگر برندهای مشهور ایرانی هستند.  در ادامه این گزارش، فهرستی از مداد رنگی‌های باکیفیت و محبوب در بازار ایران معرفی می‌شوند. مداد رنگی ۱۰۸ رنگ فابر کاستل مدل Polychromos با جعبه چوبی مخصوص به قیمت ۱۴ میلیون تومان در راس قیمت‌ها قرار دارد.

مداد رنگی ۲۴ رنگ آدمیرال مدل ۷۶۱c۲۴ به قیمت ۲۶ هزار تومان، مداد رنگی ۱۲ رنگ فابر کاستل مدل Classic معادل ۵۱ هزار تومان، مداد رنگی ۶۰ رنگ فابر کاستل مدل Classic با جعبه مقوایی ۴۹۰ هزار تومان، مداد رنگی ۱۰۰ رنگ جعبه چوبی کنکو مدل ویکتوریا یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، مداد رنگی ۲۴ رنگ آریا مدل ۳۰۱۷ معادل ۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان، مداد رنگی ۷۲ رنگ‌ ام کیو ۲۹۰ هزار تومان، مداد رنگی ۱۲ رنگ آریا ۳۱ هزار تومان از پرفروش های بازار هستند.