قیمت خرید قاشق و چنگال

10

به گزارش سایت «به‌نظر»، هر قاشق، چنگال یا کاردی را بهر کاری ساخته‌‌‌اند. مهمانی، هر وعده غذایی را که در بر ‌گیرد، برای همان وعده، به قاشق غذاخوری، مرباخوری، بستنی‌‌‌خوری، چنگال یا کارد میوه‌‌‌خوری نیاز دارید. مهم‌تر اینکه قاشق، چنگال و کارد مدام شسته می‌شوند، بنابراین هنگام انتخاب برای خرید، جنس و کیفیت آنها از اهمیت ویژه‌‌‌ای برخوردار است.

سبک بودن بدنه قاشق و چنگال و زیبایی ظاهری آن دو مولفه مهمی است که در خرید ست پذیرایی مناسب بیشتر جلب توجه می‌کند. مقاومت، دوام و زیبایی استیل باعث شده است تا اکثر ست‌‌‌های قاشق و چنگال از استیل ضدزنگ تولید شوند. بهترین ست‌های قاشق و چنگال‌ امروزه از جنس استیل ضدزنگ تولید می‌‌‌شوند و تولیدکنندگان مولفه‌هایی مثل ضدخش بودن، ثبات رنگ و مقاومت در برابر ضربه را در تولید آنها مدنظر قرار می‌دهند.

البته به‌جز استیل ضدزنگ می‌توانید قاشق‌‌‌های سرامیکی و مسی را هم در بازار پیدا کنید که اتفاقا از نظر زیبایی ظاهری کم و کسری ندارند؛ اما مشکلاتی مثل تغییر رنگ مس یا لب‌پریدگی سرامیک را همیشه باید در نظر بگیرید. برخی از سرویس‌‌‌های کارد و قاشق و چنگال از جنس استیل، با بدنه سرامیکی یا شیشه‌‌‌ای تولید می‌‌‌شوند که بر حسب چیدمان میز پذیرایی و نوع ظروف غذاخوری که استفاده می‌‌‌کنید، انتخاب ویژه‌ای برای میزبانی منحصربه‌فرد هستند.

به‌منظور سرو مواد پروتئینی و سبزیجات به سرویس کارد و چنگال جداگانه نیاز دارید. همچنین کارد و چنگال جزء جدانشدنی وعده‌‌‌های عصرانه و دورهمی‌‌‌های مختصر است. سرویس چنگال باربیکیو نیز کاربردهای خاص خود را دارد، به همین دلیل، مواد اولیه و طراحی متفاوتی دارد.

  چندپارچه؟

ست‌‌‌هایی که در بازار می‌‌‌بینید، مجموعه‌‌ کاملی از انواع قاشق، چنگال و کارد در اندازه‌‌‌های مختلف هستند که هر یک کارآیی خاص خود را دارند. برخی از سرویس‌‌‌ها 158پارچه هستند و تقریبا هر نوع کارد و چنگال یا قاشقی را که برای وعده‌‌‌های مختلف پذیرایی نیاز دارید، در برمی‌‌‌گیرند.

قاشق‌‌‌ها از نظر تخصصی و حرفه آشپزی در انواع غذاخوری، چای‌‌‌خوری، مرباخوری و بستنی‌‌‌خوری تولید می‌‌‌شوند. کارد و چنگال‌ها هم دسته‌‌‌بندی مشابهی دارند؛ مثلا کارد میوه‌‌‌خوری با کارد غذاخوری که عموما برای برش استیک یا فیله استفاده می‌شود، فرق دارد.  در اکثر ست‌‌‌های قاشق، چنگال و کارد، ملاقه یا کفگیر هم دیده می‌شود. در واقع، یک ست قاشق و چنگال، تمام لوازمی را که برای سرو غذا نیاز دارید، شامل می‌شود و از خرید جداگانه آن لوازم بی‌‌‌نیاز می‌‌‌شوید.

  انواع طراحی

از ست قاشق و چنگال یا کارد می‌توانید به عنوان یک ابزار دکوراتیو و کاربردی نظیر کنسول استفاده کنید یا اگر محدودیت فضا دارید، نمونه‌‌‌های ساده رومیزی را جایگزین کنید. انتخاب شما کدام است؟

مدل‌‌‌های رومیزی، درست مثل ست جاادویه‌‌‌ای یا کفگیر و ملاقه طراحی می‌‌‌شوند و روی کابینت یا پیشخوان آشپزخانه قرار می‌‌‌گیرند. در صورتی که به صورت سلف‌سرویس از مهمانان پذیرایی می‌‌‌کنید، می‌توانید این ست را به صورت یک مجموعه زیبا و کم‌‌‌جا گوشه‌‌‌ میز قرار دهید.

مدل‌‌‌های جعبه‌‌‌دار به صورت یک کیف لوکس و قابل حمل طراحی می‌‌‌شوند که محل قرارگیری هر یک از لوازم در آن پیش‌بینی شده است. کیف به نظم‌‌‌دهی قاشق و چنگال و چیدمان راحت‌‌‌تر آن بعد از هر بار استفاده کمک می‌کند؛ اما همین طراحی ممکن است فضاگیر باشد. از طرفی مدل‌‌‌هایی که به صورت کیف یا جعبه طراحی می‌‌‌‌‌‌شوند، گران‌قیمت‌‌‌تر هستند.

یک کنسول چوبی یا سنگی را در منزل تصور کنید که بتوانید از کشوهای آن برای قرار دادن قاشق و چنگال مخصوص پذیرایی از مهمانان استفاده کنید.

سرویس‌‌‌های کنسولی هم درست مانند یک کنسول جمع و جور طراحی می‌‌‌شوند و از سطح رویی آنها می‌توانید برای قرار دادن سایر لوازم پذیرایی استفاده کنید. اگر با مشکل محدودیت فضا در منزل روبه‌رو هستید و در عین حال، به دنبال سرویس شکیل و شیک هستید، ست‌‌‌های کنسولی را پیشنهاد می‌‌‌کنیم.

مدل‌‌‌های ساده در بسته‌‌‌بندی ساده و بدون هر یک از تشریفاتی که پیش از این معرفی کردیم، تولید می‌‌‌شوند. این مدل نسبت به ست‌‌‌های کنسولی یا جعبه‌‌‌دار قیمت پایین‌‌‌تری دارد و در عوض می‌توانید بودجه خود را برای خرید ست‌‌‌های بزرگ‌تر و بالای صدپارچه صرف کنید.