10

اما برای استفاده از این دستگاه اغلب تردیدهایی نیز وجود دارد. یکی از مهم‌ترین آنها این است که آیا سشوار‌کردن باعث آسیب و ریزش مو می‌شود؟

در پاسخ کارشناسان می‌گویند این نکته در صورتی درست خواهد بود که روزانه از سشوار به مدت طولانی استفاده کنید که باعث می‌شود موهای شما خشک و آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر شود. البته توصیه شده هنگام استفاده، سشوار را به ریشه موها نزدیک نکنید چراکه گرمای بالا برای مو مناسب نیست.

نکاتی پیش از خرید

قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنید. جنس سشوار، میزان وات و وزن آن از ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی است که هنگام خرید سشوار باید به آن توجه کنید، چراکه  مجموعه تمام این خصوصیات منجر به راحتی شما در استفاده از سشوار می‌شود. سشواری انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید. برخی از انواع سشوار دارای حسگر هستند و وقتی مو داغ می‌شود، خود به خود خاموش می‌شوند. این نوع برای کسانی که مرتب مجبورند از سشوار استفاده کنند، انتخاب بهتری است و آسیب کمتری به مو می‌رساند. فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می‌کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی‌دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند. برای کسانی که موهایشان الکتریسیته ساکن دارد، به‌جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد‌زبری مو توصیه می‌شود. کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می‌تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب دیده هستند.

بررسی مدل‌های موجود در بازار

سشوار کنورث مدل KW_8990: وزن این کالا ۶۷۰گرم است. قابلیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ابزار فرم‌دهنده مو فناوری تولید یون است، این کالا به صورت خانگی، نیمه حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای کاربرد دارد. طول سیم آن ۲ متر است و قیمت این کالا ۲۸۹ هزار تومان است.

سشوار سایونا مدل SY-1300: این محصول با بهره‌گیری از موتور AC در دسته سشوار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای قرار می‌گیرد. روی دسته این محصول ۳ دکمه تعبیه شده که آنها تنظیم حرارت سشوار و سرعت دمیدن باد را به عهده دارند. قیمت این کالا ۵۲۷ هزار تومان است.

سشوار بیبی‌باس نانو مدل BA8960: طول سیم این کالا ۲‌متر و وزن آن ۷۰۰ گرم است. ولتاژ این سشوار ۲۲۰ و نوع موتور AC است. برای خرید این کالا باید ۲۹۵ هزار تومان هزینه کنید.  سشوار مدل KW-5820: این کالای ۷۰۰۰وات کنوود مدل KW-5820 است. این محصول با بهره‌گیری از موتور AC در دسته سشوار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای قرار می‌گیرد. روی دسته این محصول دکمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی تعبیه شده که آنها تنظیم حرارت سشوار و سرعت دمیدن باد را به عهده دارند.

سشوار حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای پرومکس مدل7240: این سشوار با موتور AC و توان ۲۴۰۰ وات در بازار عرضه می‌شود. این کالا دارای فناوری تولید یون، دکمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باد سرد و سه متمرکزکننده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هوا است. این کالا با قیمت یک‌میلیون و ۲۷۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

سشوار کراتینه حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای رزتی مدل9924: این سشوار دارای موتور نوع AC با توان مصرفی ۲۴۰۰‌وات است. همچنین این محصول سه سری متمرکزکننده دارد و جنس المنت آن سرامیکی است. علاوه‌بر این، تکنولوژی یونیک به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کار رفته در این سشوار باعث یونیزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردن مو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شما می‌شود، قیمت این کالا یک‌میلیون و ۱۴۴‌هزار تومان است.

سشوار رمینگتون مدلAC9140: مدل AC9140 به موتور AC بسیار قدرتمند با توان ۲۴۰۰ وات مجهز است. این مدل همچنین قابلیت تولید یون منفی نیز دارد. همراه با این دستگاه دو عدد سری متمرکزکننده و یک عدد سری دیسپانسر نیز ارائه می‌شود.  طول سیم مدل AC9140 سه متر است و به قیمت یک‌میلیون و ۷۹۹‌هزار تومان به فروش می‌رسد.  سشوار حرفه‌ای جیمی مدل GM-1765: این کالا از موتور AC و توان ۲۸۰۰ وات بهره می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. این مدل برای کاربری خانگی است. این سشوار همچنین دارای دو حالت باد و گرما است. سشوار جیمی مدل GM-1765 به یک حلقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای آویختن مجهز شده است. قیمت آن ۳۸۰ هزار تومان است.

سشوار فوما مدل2050: نوع موتور AC و طول سیم این کالا ۲‌متراست. قیمت این کالا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.  سشوار حرفه‌ای مدل PA-53HD: کاربرد این کالا به‌صورت نیمه‌حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای، خانگی و حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است و فناوری تولید یون دارد که به قیمت ۲۷۲ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.