برخورد تعزیراتی در بازار لبنیات

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی هفته گذشته ۱۴۰ نفر نیروی جدید را به‌عنوان روسای شعبه آموزش داد و این افراد رسما کار خود را شروع کردند.

اسفنانی ابراز امیدواری کرد این افراد فزونی یابند تا به حجم بالای گزارش‌های واصله رسیدگی کنند.  از طرفی سران سه قوه مصوبه‌ای در شورای اقتصادی داشتند و بر این اساس میزان مجازات‌های پیش‌بینی شده را به ‌۵برابر افزایش دادند؛ حتی اگر مجازات بار اول را در نظر بگیریم، این مجازات در شرایط کنونی به ۱۰‌برابر میزان اولیه رسیده است.

وی مجازات‌ها را قابل‌توجه و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: کار مهم دیگر تعیین و اختصاص شعب رسیدگی است که به‌صورت موضوعی موارد را بررسی می‌کنند و پرونده‌ای تشکیل خواهند داد.

اسفنانی اضافه کرد: یکی از شعب در مورد روغن خودرو و دیگری به مواد سلولزی و لبنیات اختصاص دارد.

سخنگوی تعزیرات روسای شعبه را نیز افرادی کارکشته معرفی و در مصاحبه با رادیو گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو تاکید کرد که پرونده‌ها به‌سرعت در دستور کار قرار می‌گیرند و واحدهای پلمب‌شده که تخلفات فاحش دارند نیز با نصب بنر مشخص می‌شوند.

اسفنانی ابراز امیدواری کرد شاهد تخلفات کمتری باشیم تا مردم نیز از این خدمات بهتر استفاده کنند. وی در ادامه به ‌شماری از پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: در بحث لبنیات چند پرونده تشکیل شده که یکی از آنها ۳۶ میلیارد‌تومان جریمه و مکلف شد قیمت مازاد را حذف و قیمت واقعی را درج کند.

به گفته اسفنانی دو شرکت دیگر نیز به ۱۰ و ۱۶میلیارد‌تومان جریمه محکوم شدند و شرکتی دیگر نیز ۸۳۰‌میلیون ‌تومان باید بپردازد. وی با اشاره به رقم قابل‌توجهی که یک شرکت تولید مواد شوینده بالاتر از نرخ مصوب از مردم دریافت می‌کرد، گفت: قبل از توزیع، این محصولات مورد رسیدگی قرار گرفت و تولید‌کننده مکلف‌شد قیمت را به نرخ واقعی باز‌گرداند.

اسفنانی خاطرنشان کرد: منطقی‌ترین راه برای جلوگیری از تخلفات حضور ممتد و دائم ناظران در بازار است و تعزیرات نیز اعلام آمادگی کرده است در شرایط لازم، گشت‌های خود را با ناظران صنعت، معدن و تجارت و نیز جهاد کشاورزی همراه کند.

وی تاکید کرد که تولیدکننده‌ها نیز مکلف هستند قیمت را به نرخ واقعی بازگردانند؛ حتی اگر نظارت نیز صورت نگرفته باشد.