دنیای اقتصاد: فرهنگ‌ها گاهی صرف‌نظر از جغرافیا به هم نزدیک می‌شوند و گره می‌خورند. در میان روزهای تقویم سیزدهمین روز از فروردین که تقریبا مصادف با روز اول آوریل است، یکی از این گره‌های فرهنگی جالب است؛ روزی که برای ما با دروغ‌ها و شوخی‌های جالبش در کنار طبیعت شناخته می‌شود، گویا در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا چنین رسمی وجود دارد. دروغ‌های اول آوریل حالا سال‌ها است که در دنیای تکنولوژی هم حسابی داغ و پرطرفدارند. با این اوصاف است که هر سال در اولین روز از ماه آوریل خبرهایی جنجالی از شرکت‌های مختلف تکنولوژی منتشر می‌شود که در واقع همان دروغ‌های اول آوریل هستند؛ خبرهایی جالب، عجیب و گاهی دور از ذهن!
اینترنت شلوارهای سامسونگ: اینترنت اشیا یکی از مهم‌ترین پدیده‌های تکنولوژی در سال‌های اخیر است که حالا بهانه خوبی برای دروغ آوریل شرکت سامسونگ شده است. سامسونگ در اقدامی عجیب Internet of Trousers یا «اینترنت شلوارها» را معرفی کرده است که شامل یک کلکسیون شلوار هوشمند با قابلیت‌های خلاقانه برای بهبود زندگی شما است. به‌طور مثال اگر به هر دلیلی هنگام برخاستن از جای خود فراموش کرده باشید تا زیپ شلوارتان را ببندید، شلوار با قابلیت Wi-Fly یک نوتیفیکیشن به گوشی شما ارسال می‌کند و به شما هشدار خواهد داد. وقتی مدت طولانی روی صندلی یا زمین بدون تحرک نشسته باشید شلوارهای هوشمند سامسونگ به شما یادآوری می‌کنند برای سلامت خود باید حداقل هر ۶۰ دقیقه یک‌بار از جای خود بلند شوید و قدم بزنید. اگر از فرمان سامسونگ سرپیچی کنید این شلوارها می‌توانند پس از سه ساعت عدم تحرک یک شوک الکتریکی خفیف به شما وارد کنند! یک ویژگی جالب دیگر Fridge Lock یا قفل یخچال است که وقتی دور کمر و شکم شما از حد عادی بیشتر شد به لطف اینترنت شلوارها در یخچال شما قفل خواهد شد تا نتوانید بیش از این پرخوری کنید. سامسونگ قصد دارد اینترنت شلوارها را در اختیار سایر شرکت‌های شخص ثالت هم قرار دهد تا به زودی شاهد شلوارهای هوشمند بیشتری باشیم. شرکت سامسونگ همچنین با وجود عرضه گوشی‌های جدید گلکسی اس ۷ و اس ۷ اچ به بازار، پستی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و از معرفی قریب‌الوقوع هشتمین گوشی سری گلکسی اس خود خبر داد! در این پست‌ها از هشتک TheNextGalaxy در کنار تصویری که عدد ۸ در آن به نشانه گلکسی اس ۸ استفاده شده است به وضوح مشاهده می‌شود و این یعنی آنکه به احتمال زیاد فردا شاهد معرفی این محصول خواهیم بود!


همکاری H&M و زوکربرگ: مارک زوکربرگ به ساده پوشی مشهور است و همیشه با یک تی‌شرت خاکستری و شلوار جین در عکس‌ها و رویدادهای مختلف دیده می‌شود. همزمان با روز اول آوریل از این موضوع برای ساختن یک دروغ اول آوریل استفاده شده و خبر راه‌اندازی خط تولید ویژه لباس مارک زوکربرگ توسط شرکت بزرگ تولید‌کننده پوشاک H&M منتشر شده است. برای این دروغ اول آوریل یک سایت هم دیزاین شده که در آن گفته می‌شود یک ست هفت‌تایی تی‌شرت و یک شلوار جین در کنار هم فروخته می‌شود که امضای زوکربرگ هم روی تی‌شرت‌ها هست!


نسل جدید کابل‌های USB: نسخه جدید کابل‌های USB به نام USB-D حالا قرار است نیاز به اتصالاتی مانند Firewire، microUSB و دیگر اتصالات برای شارژ دستگاه‌های دیجیتالی را مرتفع کند. کابل جدید USB-D با همه انواع دستگاه‌های دیجیتال سازگار است و سریع‌تر از کابل‌های قدیمی آنها را شارژ می‌کند. البته ابعاد این کابل USB جدید هم جالب توجه است!


تحویل خودرو با پهپادها: شرکت Carwow که با سرعت در صنعت پهپادها رشد می‌کند، از خرید تجهیزاتی برای ساخت پهپادهایی خبر داده است که می‌توانند خودروها را جابه‌جا کنند و به صاحبانشان تحویل دهند. این پهپادها با سرعت 180 متر در ساعت حرکت می‌کنند و توانایی ارسال 100 خودرو در هر روز را برای مشتریان شرکت‌های خودروسازی فراهم می‌کنند.


دستگاه جن‌گیر سونی: هر شرکت تکنولوژی برای حفظ جایگاه خود نیاز به تنوع دارد. با این اوصاف شرکت سونی یک دستگاه عجیب و جالب را معرفی کرده است که نتیجه سی سال کار و تلاش سخت است. این دستگاه قابل حمل و کوچک که با نام Proton Pack معرفی شده است، قابلیت شتاب دادن به ذرات پروتون از یک سلول پلاسمای هیدروژنی را دارد که می‌تواند ارواح نامرئی را شناسایی و دنبال کند.


ابزار میکروفن گوگل و کاردبورد پلاستیکی: گوگل به مناسبت این روز یک گزینه ارسال جدید را به سرویس ایمیل خود افزوده است. این گزینه شامل یک کلید ارسال به همراه Mic Drop است که در آن فرد اجرا‌کننده یا سخنران چنان از تاثیر حرف یا نمایش خود مطمئن است که موضوع را پایان یافته تلقی کرده و میکروفن را به نشانه «ختم کلام» زمین می‌اندازد. مشکل اصلی اینجا بود که این گزینه زنجیره دریافت و ارسال ایمیل با فرد مورد نظر را هم قطع می‌کند، یعنی شما پس از زدن این دکمه دیگر پاسخ ایمیل خود را از طرف مقابل دریافت نخواهید کرد. بسیاری بدون توجه یا از سر کنجکاوی یا حتی به اشتباه روی این گزینه کلیک کرده‌اند و همین مساله دردسرهای زیادی برایشان ایجاد کرده است. کاربران با مراجعه به مرکز پاسخگویی گوگل خواسته‌اند که این ویژگی غیرفعال شود. در میان اعتراض‌کننده‌ها کسانی هم بودند که حتی اعلام کردند به واسطه عدم دریافت پاسخ ایمیل ارسالی، شغل خود را از دست داده‌اند! پس بهتر است در اول آوریل سال آینده با احتیاط بیشتری از سرویس‌های گوگل استفاده کنید. گوگل همچنین در روز اول آوریل از عرضه یک عینک واقعیت حقیقی به جای واقعیت مجازی خبر داد. گوگل کاردبورد پلاستیکی امکان تماشای صحنه‌های حقیقی به‌صورت 360 درجه را به شما می‌دهد. این عینک در 6رنگ دردسترس خواهد بود!


اپلیکیشنی برای مزه کردن غذاها: OpenTable Taste یک اپلیکیشن ویژه و رایگان است که امکان مزه کردن غذاهای رستوران‌های مختلف را قبل از رزرو میز در آنها به کاربرانش می‌دهد. به این ترتیب کاربران این اپلیکیشن می‌توانند بعد از انتخاب رستوران مورد نظرشان غذاهای مختلف منوی آنها را دیده و حتی با زبان زدن به صفحه نمایش موبایل خودشان، آنها را مزه کنند!


اسپیکرهای فضایی معلق: در طول سال‌ها تکنولوژی‌های مختلفی در صنعت لوازم صوتی ظهور کرده‌اند؛ اما اسپیکرهای معلق قطعا متفاوت‌ترین آنها هستند. حالا اسپیکرهایی به نام SpatiaFlight levitating توسط شرکت Moshi به بازار معرفی شده‌اند که نه تنها معلق است، بلکه این امکان را به افراد می‌دهند تا آنها را هرجایی که می‌خواهند با خودشان ببرند. این اسپیکرها امکان پرواز با سرعت 30 متر در ساعت را دارند!


پلاک‌های ایموجی برای خودروهای هوندا: نسل جوان با ایموجی‌ها رابطه خوبی دارند و اغلب در مکالمات و چت‌های روزانه خود از آنها زیاد استفاده می‌کنند. درست به همین دلیل هم شرکت هوندا برای جلب توجه این افراد ایده جدیدی را برای استفاده از ایموجی‌ها در پلاک‌های خودروهایش ارائه کرده است. این ایموجی‌ها قرار است جایگزین اعداد و حروف فعلی در پلاک‌های این خودروها شوند!


قاب هشدار دهنده برای موبایل‌های هوشمند: بسیاری از ما در طول روز بارها و بارها با کاربرانی برخورد کرده‌ایم که آنقدر مجذوب و خیره به صفحه نمایش گوشی خودشان هستند که به سختی می‌توانند رو به رو را ببینند و در نتیجه ممکن است با شما برخورد کنند. در همین راستا قاب جدیدی به نام i-Dodge برای موبایل‌های هوشمند ساخته شده است که به کاربرانش در هنگام نزدیک شدن به موانع مختلف هشدار می‌دهد!