دنیای اقتصاد: شرکت سامسونگ با رونمایی از دو محصول جدید در دسته دستگاه‏های الکترونیکی ویژه سلامت و فعالیت بدنی کاربران، انتخاب‏های بیشتری را پیش روی کاربران قرار داد. هدفون‏ بی‏سیم IconX و ساعت هوشمند Gear Fit ۲، دو محصول جدید شرکت سامسونگ خواهند بود که در کنار نسخه به‏روزرسانی شده S Health، نرم‏افزار ویژه بررسی وضعیت سلامت و فعالیت‏های بدنی کاربران به بازار عرضه خواهند شد.

هدفون بی‏سیم IconX

IconX هدفون بی‏سیم شرکت سامسونگ به حساب می‏آید که به‏طور کاملا مستقل از اتصالات سیم‏دار بوده و یک رایانه مستقل برای گوشی‏های شما به حساب می‏آید. این تجهیز الکترونیکی از ۴گیگابایت فضای ذخیره‏سازی به‏منظور استفاده از موسیقی یا محتویات مرتبط با فعالیت‏های بدنی مانند میزان ضربان قلب و مسافت پیموده شده بهره می‏برد. علاوه بر این، امکان کنترل موسیقی و تغییر تنظیمات مرتبط با فعالیت‏های بدنی نیز از طریق کشیدن انگشت روی صفحه لمسی این هدفون وجود دارد. با بهره‏گیری از حالات ویژه می‏توان شخصی‏سازی بیشتر قابلیت‏های این هدفون را نیز در دستورکار قرار داد. به‌عنوان مثال با فعال‏سازی وضعیتی خاص می‏توان نویز خارجی را در استفاده از این تجهیز الکترونیکی مسدود کرد و در وضعیتی متفاوت می‏توان مقادیر مشخصی از صدای محیط اطراف را به هدفون‏ها وارد کرد. میکروفن موجود در هدفون نیز علاوه بر امکان شنیدن صدای محیط اطراف، به شما امکان برقراری تماس‏های صوتی را خواهد داد. عملکرد باتری این هدفون بسیار محدود بوده و به ۹۰ دقیقه استفاده در قالب پخش موسیقی در هدفون‏ها خواهد انجامید. این محصول با قیمت ۱۹۹ دلار از سه‏ماه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازار خواهد شد.

Gear Fit 2

Gear Fit ۲ به‏روزرسانی ویژه برای ساعت‏های هوشمند سامسونگ، با تمرکز بر قابلیت‏های بررسی وضعیت سلامتی و فعالیت‏های بدنی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط این شرکت کره‏ای روانه بازار شده بود. در قالب نسخه جدید، قابلیت‏هایی مانند GPS و تشخیص خودکار و هوشمند نوع فعالیت‏های بدنی نیز به این ساعت هوشمند افزوده شده است. این دستگاه هوشمند تمامی اطلاعات اصلی مانند میزان ضربان قلب و کالری مصرفی را ثبت و ضبط خواهد کرد و در عین حال به تحلیل نحوه جابه‌جایی مچ دست شما اقدام خواهد کرد تا با استفاده از این راهکار، نوع فعالیت ورزشی شما را تشخیص دهد. این ساعت هوشمند به جی‏پی‏اس مستقل مجهز شده تا فاصله پیموده‌شده توسط شما را اندازه‏گیری و حتی در صورت صلاحدید، نتایج را در شبکه اجتماعی مانند فیس‏بوک منتشر کند. این دستگاه هوشمند در قالب بهره‏مندی از استاندارد IP۶۸ در برابر نفوذ آب نیز مقاوم‏سازی شده است. صفحه‏نمایش این محصول از نوع ۵/ ۱اینچی AMOLED بوده که به‏منظور سازگاری بیشتر با حالت مچ دست، به صورت خمیده پیش روی کاربر قرار خواهد گرفت. این محصول در قالب دو اندازه متفاوت بزرگ و کوچک (برای استفاده کودکان) در رنگ‏های آبی، سیاه و صورتی از تاریخ ۱۰ ژوئن سال جاری میلادی و با قیمت ۱۷۹ دلار روانه بازار خواهد شد.