HTC 10 گوشی هوشمندی با قابلیت‌های متفاوت

دنیای اقتصاد: شرکت HTC چندی پیش از آخرین پرچمدار خود با عنوان HTC ۱۰ رونمایی کرد. این تلفن همراه دو ویژگی مهم دارد که این گوشی را بی‌شک در این دو مورد از سایر رقبا متمایز خواهد کرد؛ دوربین سلفی و همچنین صدای باکیفیت. پرچمدار HTC بدنه یکدست فلزی و خوش‌تراشی دارد هرچند ظاهر این تلفن همراه در مقایسه با نسخه‌های پیشین خود تفاوت چندانی نکرده است. در قسمت پشتی گوشی، سنسور دوربین قرار گرفته که در کنار آن یک فلش LED دیده می‌شود. در کناره این دستگاه نیز ترکیبی از کلیدهای تنظیم صدا و دکمه پاور به چشم می‌خورد.

نمایشگر ۲/ ۵ اینچی این گوشی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل عرضه شده است. حاشیه‌های HTC ۱۰ نیز در مقایسه با نسخه‌های پیشین باریک‌تر شده که در مقایسه با نسخه‌های پیشین پیشرفت جالب توجهی محسوب می‌شود. همان‌گونه که در ابتدا اشاره کردیم دوربین سلفی این گوشی به‌راحتی می‌تواند رقبا را عقب براند. این پرچمدار مجهز به دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۳۴/ ۱ میکرونی و همچنین f/ ۱.۸ است ولی مهم‌ترین‌ ویژگی که دوربین سلفی این گوشی را از دیگران متمایز می‌کند مجهز‌بودن به لرزش‌گیر اپتیکال است. این ویژگی که تاکنون فقط در دوربین سلفی این گوشی به کار رفته است باعث بهبود کیفیت تصاویر و ویدئوها می‌شود. نکته دیگری که در این پرچمدار بیش از همه توجه کاربر را به خود جلب می‌کند کیفیت اسپیکر و همچنین هدفون آن است. امکانات صوتی پیشرفته و صدای باکیفیت بوم‌ساند این پرچمدار از ویژگی‌های انکارناپذیر HTC۱۰ است. اسپیکر اصلی این گوشی در پایین و تقویت‌کننده‌ها‌ی اختصاصی به ترتیب در پایین و بالای گوشی قرار گرفته‌اند. اچ‌تی‌سی در این تلفن هوشمند از بلندگوهای Hi-Fi استفاده کرده که دو صدای مجزا را پخش می‌کنند و به همین سبب تفکیک صدای بهتری دارند.

همچنین یکی از این بلندگوها نقش Sub-woofer را ایفا می‌کنند. از طرفی، تجربه‌ گوش‌دادن موسیقی با هدفون، بسیار لذت‌بخش خواهد بود، چرا که اچ تی سی ۱۰ از صدای با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کند و به جرات می‌توان گفت در هدفون‌های فابریک رقبا چنین صدایی نخواهید شنید. باتری این پرچمدار ۳ هزار میلی‌آمپر است که برخورداری از فناوری Quick Charge ۳.۰ امکان شارژ ۵۰ درصد باتری فقط در ۳۰ دقیقه را برای شما فراهم می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های HTC ۱۰ اپلیکیشنی به نام+Boost است. با استفاده از این اپلیکیشن، کش گوشی شما و فایل‌های هرزتان به‌طور خودکار حذف می‌شود. همچنین برای ایجاد امنیت بیشتر، با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید هر برنامه‌ای را که بخواهید یا حتی عکس‌هایتان را قفل کنید به‌طوری که برای باز‌کردن آنها، باید از اثر انگشت استفاده کنید.