گروه بنگاه‌ها: پروژه کلان ملی بومی‌سازی و طراحی و ساخت تجهیزات لایه هسته «IMS»، از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به صنایع ارتباطی آوا ابلاغ شد. مدیرعامل صنایع ارتباطی آوا با بیان این مطب گفت: IMS، پیشرفته‌ترین معماری شبکه‌های مخابراتی در جهان است که برای پوشش دادن ظرفیت‌های بسیار بالا طراحی شده و ضمن انعطاف‌پذیری بسیار بالا این امکان را فراهم می‌کند که محدوده وسیعی از خدمات نوین ارزش افزوده در اختیار مشترکان شبکه مخابراتی قرار گیرد. انوشیروان مرآت با بیان اینکه ممکن است بسیاری از مشتریان هنوز اعتماد لازم را به برخی برندهای ایرانی پیدا نکرده باشند و ما تمام تلاشمان را متمرکز کرده‌ایم که این اعتماد را ایجاد کنیم، افزود: به‌عنوان یک شرکت تولیدکننده داخلی در رشته مخابرات سعی کردیم جلب رضایت مشتری را در اولویت قرار دهیم، به طوری که محصولات شرکت، بهترین تبلیغ باشد.

وی با اشاره به اینکه صنایع ارتباطی آوا برای نخستین بار در ایران از سال ۱۳۷۹، طراحی و تولید مراکز تلفن نسل جدید مبتنی بر شبکه را براساس جدیدترین فناوری مخابراتی جهان NGN و IMS آغازکرد، ادامه داد: این شرکت با بهره‌گیری از توان بخش‌های مختلف تحقیق و توسعه خود، در سال ۱۳۹۴ با طراحی و تولید بومی گوشی‌های تلفن مبتنی بر شبکه صوتی و تصویری، چرخه تولید تجهیزات مخابراتی نسل جدید را به‌صورت ساخت داخل کامل کرد. وی با تاکید بر اینکه در این رشته صد درصد توانایی این را داریم که بتوانیم در تراز جهانی کار کرده و با برندهای معتبر رقابت کنیم، افزود: البته باید زمان کافی برای طی کردن مراحل مختلف این مسیر را در نظر گرفت و مهم این است که سرعت پیشرفت فعالیت‌ها امیدوارکننده و نشان‌دهنده کاهش فاصله با رقبای بین‌المللی باشد. مدیرعامل صنایع ارتباطی آوا در عین حال بیان کرد: تولیداتمان را از یک مدل خاص محصول شروع کردیم و به تدریج طیف محصولات را گسترش داده و در هر قدم سعی داریم در تراز کیفیت جهانی کار کنیم؛ هر چند عده‌ای ممکن است از مقایسه وضعیت فعلی صنعت داخلی با صنایع پیشرفته رقیب در کشورهای اروپایی و آمریکایی مرعوب شوند و بگویند نمی‌توان به این شرکت‌ها رسید.

مرآت در بخشی از سخنان خود گفت:ما به پشتوانه تجربه‌‌های ارزشمند کسب شده در طول سال‌های متمادی و به همت تلاش بدون وقفه اعضای خود توانستیم با پیاده‌سازی مجموعه متنوعی از ایده‌ها و تولید محصولات نوآورانه، به‌طور مستمر نسبت به ارتقای کیفی و کمی سبد محصولات اقدام کنیم. وی افزود: محصولات جدید این شرکت عبارت است از Soft Switch و Access Layer Equipment که با مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالا، امکان یکپارچه‌سازی قابلیت‌های شبکه و پیاده‌سازی امکانات سفارشی و کاهش هزینه‌های بهینه‌سازی شبکه را فراهم کرده است. وی گفت: راهکارهای جدید این شرکت برای شبکه مخابرات عمومی مبتنی بر ساختار IMS طراحی شده که قابلیت پیاده‌سازی در سیستم‌های دارای پراکندگی جغرافیایی و مدیریت یکپارچه شبکه را فراهم می‌آورد. وی افزود: با استفاده از این تکنولوژی ارتباط با شبکه مخابرات عمومی، مدیریت جریان تماس و ارتباط با شبکه خصوصی در مکان‌های جغرافیایی متعدد و پراکنده، ارائه سرویس‌های متنوع و چندرسانه‌ای، همسویی با گرایش روز مخابرات جهانی و پیاده‌سازی سیاست‌های مشتری‌مداری امکان‌پذیر می‌شود.