رقابت PS4 Pro سونی با کامپیوترهای شخصی

آی‌تی ایران: Andrew House سرپرست بخش سرگرمی‏های شرکت سونی در گفت‌وگو با گاردین مدعی شده عرضه پلی‏استیشن ۴ پرو به بازار، عاملی برای جلوگیری از مهاجرت گیمرها به پلت‌فرم کامپیوتر‏های شخصی خواهد بود. به گزارش وب‏سایت Ubergizmo، از دیرباز رقابت ویژه‏ای میان کنسول‏‏های بازی و کامپیوتر‏های شخصی ویژه بازی‏های ویدئویی در جریان بوده است.

برخی معتقدند کامپیوتر‏های شخصی، از آنجایی که در دسترس طیف وسیع‏تری از کاربران قراردارند بر کنسول‏های بازی اولویت دارند. علاوه‌بر این، به‏روزرسانی کامپیوتر‏های شخصی به مراتب ساده‏تر و ارزان‏تر از ارتقای کنسول‏های بازی است. با وجود این، کنسول‏های بازی با تمرکز ویژه روی بازی‏های ویدئویی، پایداری بیشتری دارند و کاربران هم نگرانی در خصوص سازگاری مشخصات سخت‏افزاری و نرم‏افزاری با بازی‏های ویدئویی موجود در بازار نخواهند داشت. با تمام این توضیحات، اندرو هاوس معتقد است پلی‏استیشن ۴ پرو کنسول جدید این شرکت، عاملی برای جلوگیری از مهاجرت گیمرها به سمت استفاده از کامپیوتر‏های شخصی گیمینگ خواهد بود. او در این خصوص می‏گوید: «قدمت بالای کنسول‏های بازی باعث شده عناوین در دسترس برای این محصولات، تاریخ مصرف گذشته و قدیمی به‏نظر بیایند.

همین امر، حرکت گیمرها به سمت استفاده از کامپیوتر‏های شخصی گیمینگ را به دنبال داشته است. با آگاهی از این موضوع، تصمیم به ارائه راهکاری جدید برای حفظ کاربران در اکوسیستم خود گرفتیم. علاوه‌بر این، هدفمان این بود تا بهترین کارآیی را از نظر گرافیکی پیش روی کاربران قرار دهیم.» هاوس از تولید پلی‏استیشن ۴ پرو به عنوان راهکار موثر سونی در این حوزه یاد کرده است. پلی‏استیشن ۴ پرو با بهره‏مندی از سخت‏افزار بهبود یافته در مقابل کنسول قبلی این شرکت، توانایی پخش بازی‏های ویدئویی با رزولوشن ۴K را داراست. این در حالی است که نگاهی به تریلرهای پخش‏شده از عناوین موجود برای این کنسول بازی هم تا حدود زیادی اظهارات هاوس را تایید می‏کند.