هوآوی پیشنهاد گوگل برای ساخت پیکسل را رد کرده است

فارنت: ساخت گوشی نکسوس با کمک گوگل برای بیشتر سازندگان گوشی‌های همراه افتخار بزرگی به حساب می‌آید؛ اما ظاهرا هوآوی با این موضوع موافق نیست و پیشنهاد گوگل برای ساخت گوشی‌های نکسوس را رد کرده است. در سال گذشته هوآوی همکاری خود را با گوگل برای ساخت گوشی‌های نکسوس آغاز کرد، ماحصل این همکاری ساخت گوشی نکسوس ۶ P بود، در کنار این گوشی ال‌جی نیز گوشی نکسوس ۵ X را با همکاری گوگل روانه بازار کرد.

این گوشی‌های نکسوس از گارانتی خاص گوگل بهره می‌بردند و به نسبت به سایر نکسوس‌ها به لحاظ تبلیغاتی هم چندان تحویل گرفته نشدند. این موارد باعث شد تا کارشناسان صنعت موبایل بر این باور باشند که گوگل سعی داشته با گوشی‌های نکسوس خود بازار را برای محصولات جدید سری پیکسل این شرکت آماده کند. بر اساس گزارش‌های منابع آگاه، در ابتدا گوگل این وعده را به هوآوی داده که تمامی ۴ اپراتور بزرگ مخابراتی در آمریکا نکسوس ۶ P را به فروش برسانند، این اقدام برای هوآوی که همیشه در صدد نفوذ و حضور بیشتر در بازار آمریکا است کاملا وسوسه کننده به نظر می‌رسد. به همین منظور توافق‌هایی بین گوگل و هوآوی برای برگزاری کمپین چند صد میلیون دلاری تبلیغ برای نکسوس ۶ P انجام می‌شود، اما در نهایت همان‌گونه که اشاره شد نکسوس ۶ P با تبلیغات بسیار کم روانه بازار شد. مذاکرات بین گوگل و ۴ اپراتور بزرگ آمریکا به جهت فروش نکسوس ۶ P نیز طبق معمول با شکست روبه‌رو شد و هیچ‌کدام از اپراتورهای بزرگ آمریکایی فروش نکسوس ۶ P یا ۵ X را قبول نکردند. در نهایت این گوشی از طریق گوگل استور، آمازون و Best Buy در آمریکا به فروش رسید.

هوآوی هم سعی کرد نکسوس ۶ P را از طریق وب‌سایت خود به صورت آنلاین به فروش برساند. گزارش‌ها حاکی از این است که شخص آقای ریچارد یو (Richard Yu)، با توجه به این سیاست‌های سختگیرانه گوگل و همچنین سابقه همکاری گوگل و هوآوی برای ساخت نکسوس، به مذاکرات برای نکسوس یا همان پیکسل ۲۰۱۶ گوگل پایان داده است. البته منابع خبری دیگری هم مدعی هستند که به‌رغم عدم رضایت هوآوی از فروش نکسوس ۶ P در آمریکا، باز هم رابطه گوگل و هوآوی بسیار رابطه پایدار و مستحکمی است و هر دو شرکت اهداف مشترک مختلفی را دنبال می‌کنند که ممکن است به ساخت یک تبلت ختم شود. از طرف دیگر گمانه‌زنی‌هایی نیز برای پشتیبانی چیپست نسل بعد Kirin با پلت‌فرم واقعیت مجازی گوگل DayDream مطرح شده و بد نیست بدانید چیپست‌های سری Kirin ساخت دست هوآوی است. در این بین شایعاتی نیز از عزم گوگل و هوآوی برای ساخت یک گوشی میان‌رده و عرضه آن در سال ۲۰۱۷ به گوش می‌خورد.