دنیـــــــــــای‌اقتصاد- مدل۵۷۱G۷۳۶۳۴G۵۰Maks از لپ‌تاپ‌های باقابلیت و حرفه‌ای ایسر در بازار داخلی است. این لپ‌تاپ که به پردازندهIntel ۳۶۳۲QM Core i۷ ۲.۲GHz UpTo ۳.۲ GHz مجهز است دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII، هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت و کارت گرافیکی Nvidia GeForce ۷۱۰M ۲۰۴۸ MB UpTo ۴۰۹۶ MB است.

صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی این لپ‌تاپ‌ نیز دارای دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ است که رنگ‌های تولید شده توسط صفحه نمایش بسیار زنده و طبیعی هستند و زوایای دید آن نیز به خصوص در حالت افقی، کاملا رضایت بخش است. بالای صفحه نمایش یک

وب کم نیز برای انجام مکالمات اینترنتی، تعبیه شده است.

بالای کیبورد دستگاه، شبکه مربوط به بلندگوهای لپ‌تاپ قرار دارند. این بلندگو برای مصارف اولیه کیفیت و بلندی صدای قابل قبولی را ارائه می‌دهند ولی علاقه‌مندان به گوش کردن به موسیقی یا تماشای فیلم، بهتر است از بلندگوهای خارجی یا هدفون استفاده کنند. تجهیز به اپتیکال درایو ۸X DVD-RAM/±R/±RW از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

در مورد ورودی و خروجی‌های دستگاه هم باید بگوییم که در سمت چپ کیبورد به ترتیب، پورت مربوط به آداپتور، پورت شبکه گیگابیتی، خروجی VGA، پورت HDMI، یک پورت USB ۲.۰ و ورودی و خروجی صوتی قرار دارند. در سمت راست نیز درایو نوری و دو پورت USB ۲.۰ دیگر قرار دارند. در لبه جلویی لپ‌تاپ نیز یک کارت‌خوان SD قرار دارد.

Acer همراه سری E۱-۵۷۱ یک باتری شش سلولی لیتیوم یونی ارائه می‌دهد. این باتری می‌تواند در سنگین‌ترین شرایط یک ساعت و ۱۰ دقیقه شارژدهی کند. این میزان به این معنا است که در مصارف روزمره عادی E۱-۵۷۱ می‌تواند بین ۴ تا ۵ (بسته به نوع پردازنده و پردازشگر گرافیکی) شارژدهی کند.

به طور کلی کیفیت ساخت بالا، تجهیز به کیبورد و تاچ پد با کیفیت بالا، تجهیز به سخت افزار قدرتمند، قیمت مناسب و... از نقاط قوت و همچنین عدم وجود پورت USB ۳.۰ در این لپ‌تاپ از نقاط ضعف این دستگاه است. این لپ‌تاپ ۴/۲ کیلوگرمی که در رنگ مشکی به بازار عرضه شده و با قیمتی در حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.