گوشی هوشمند Alcatel One Touch Fire نخستین گوشی دنیا محسوب می‌شود که روی آن سیستم‌عامل متن‌باز Firefox OS نصب شده تا دور تازه رقابت با محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی جهان یعنی آندروید آغاز شود.

این گوشی هوشمند که به صورت اختصاری با نام Fire شناخته می‌شود نمایشگر لمسی ۵/۳ اینچی دارد و سیستم‌عامل متن‌باز Firefox OS که روی آن نصب شده، توسط شرکت موزیلا ساخته شده است. این شرکت که تاکنون تنها در زمینه تولید مرورگر اینترنتی فعالیت می‌کرد، نخستین بار است که اقدام به تولید سیستم‌عامل موبایلی کرده است.
ابزارهای تولید شده مخصوص این سیستم‌عامل مبتنی بر HTML5 هستند و این مساله به آن معنا خواهد بود که کلیه ابزارهای مخصوص این سیستم‌عامل بر مبنای اینترنت اجرا می‌شوند. با توجه به اینکه این سیستم‌عامل گام‌های نخست خود را برای ورود به بازار جهانی طی می‌کند، به همین خاطر هنوز ابزار زیادی برای آن عرضه نشده است و کاربران فعلا باید با ابزارهای اندک این محصول سازگاری پیدا کنند. البته شرکت سونی هم اعلام کرده که در حال توسعه گوشی هوشمندی با پشتیبانی از سیستم‌عامل فایرفاکس است. گوشی هوشمند این شرکت با پشتیبانی از فایرفاکس سال 2014 به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس گزارش یکی از مهندسان سونی که روی ساخت گوشی فایرفاکس کار می‌کند، این گوشی بر اساس HTML 5 ساخته می‌شود و با همکاری تلفونیکا به بازار عرضه خواهد شد. شرکت تلفونیکا همچنین همکاری خود برای عرضه تبلت Xperia Tablet Z سونی را اعلام کرده که قرار است به زودی راهی بازار شود. از سوی دیگر شرکت موزیلا تاکنون با شرکت‌های ZTE، هواوی و ال‌جی برای عرضه گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس به توافق رسیده و قرار است این گوشی‌ها در بازارهای رقابتی عرضه شوند.