آغاز فروش گوشی جدید و بسیار امن بلک بری به قیمت ۴۹۹ دلار

خبرآنلاین: گوشی جدید بلک بری به نام DTEK۶۰ در حالی رسما در فروشگاه بلک بری برای فروش عرضه شد که خبری از سیستم‌عامل اندروید نوگت ۷.۰ روی آن نیست. از روز گذشته از طریق سایت ShopBlackBerry.com می‌توان گوشی جدیدی را که مابین DTEK۵۰ و بلک بری پرایو طراحی و توسط آلکاتل برای بلک بری ساخته شده است، دید. این گوشی در واقع از روی آلکاتل Idol ۴ نیز الهام گرفته است و به قیمت ۴۹۹ دلار در کانادا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، هلند، انگلیس و آمریکا قابل‌خرید شده است.

گوشی DTEK۶۰ یک گوشی ۵/ ۵ اینچی است که رزولوشن QHD ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد و بدون کیبورد فیزیکی و به‌صورت تاچ ساخته‌شده است. بلک بری مدعی است یکی از امن‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار را ساخته است. ازآنجا که تیم مخصوص بلک بری روی امنیت گوشی‌های اندرویدی به‌طور اختصاصی کار می‌کند، هنوز باگ‌های نوگت رفع نشده و به همین سبب آنها تصمیم گرفته‌اند با سیستم‌عامل مارشملو ۰/ ۶ گوشی DTEk۶۰ را راهی بازار کنند. سایر مشخصات فنی این گوشی به این شرح است: ابعاد ۱۵۳ در ۷۵ در ۷ میلی‌متر، ۴ گیگ رم یاحافظه موقت، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری، ۳۲ گیگ حافظه داخلی و اسلات برای افزودن ۲ ترابایت حافظه جانبی، وزن ۱۶۵ گرم، اسکرین ضد خش، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ با معماری ۴ هسته‌ای، دوربین ۲۱ و ۸ مگاپیکسلی، یو اس بی تایپ سی و حسگر اثرانگشت.

ویژگی‌های امنیتی DTEk۶۰ نیز به این شرح است: رکورد بسته‌های امنیتی بلک‌بری زبانزد است که برای این گوشی نیز تعریف‌شده است؛ اپ DTEK Blackberry برای مانیتور کردن اپ‌ها و سیستم‌عامل علیه هرگونه نقض حریم خصوصی روی گوشی تعریف‌شده و مثلا اگر کسی عکس و فیلم را از روی گوشی شما به‌صورت غیرقانونی بخواهد بردارد، هشدار داده و مانع این کار می‌شود؛ سیستم چک کردن سخت‌افزار گوشی که به‌صورت ماهانه گزارش سالم بودن آن را می‌دهد؛ Secure Boot Process اجازه بوت شدن با امنیت بالا روی این گوشی اجرا می‌شود؛ دیسک به‌صورت کامل حمایت می‌شود و اگر گوشی به سرقت رود عکس‌ها و اطلاعات بانکی حمایت کامل می‌شود و یکپارچه‌سازی کاربران انترپرایز برای استفاده از اپ‌های بیزینسی سطح بالا.