ایرنا: اپراتور سوم تلفن همراه کشور به زائران ایرانی اربعین حسینی که عازم کشور عراق هستند، توصیه کرد، به هیچ عنوان تلفن همراه خود را در اختیار افراد ناآشنا قرار ندهند. اپراتورسوم ارتباطی کشور به زائران اربعین حسینی توصیه کرده است در طول سفر مراقب تلفن همراه خود باشند تا در زمان ضرورت با مشکل مواجه نشوند. اپراتور سوم تلفن همراه اعلام کرده است: زائران اربعین حسینی هنگامی که در کشور عراق مستقر هستند برای برقراری تماس با ایران نخست شماره ۰۰۹۸ را شماره گیری و سپس شماره تلفن(همراه یا ثابت)را به همراه کد شهر مورد نظر(بدون لحاظ کردن صفرابتدای شماره) شماره‌گیری کنند.

زائران برای برقراری ارتباطی مناسب در زمانی که دیگران در حال استراحت هستند اقدام به برقراری تماس با بستگان خود در داخل کشور کنند. زائران پیش از نزدیک شدن به نواحی مرزی تنظیم‌های انتخاب شبکه (net work) گوشی خود را به صورت دستی (manual) انتخاب کنند. زائران پیش از رفتن به سمت عراق آخرین قبض سیم‌کارت خود را پرداخت کرده و در صورت نیاز سقف اعتبارسیم‌کارت خود را افزایش دهند تا در زمان ضروری با مشکل مواجه نشوند. همچنین زائران با مراجعه به سامانه‌های اطلاع‌رسانی اپراتورهای تلفن همراه از بسته‌ها و تعرفه‌های آنها برای ایام اربعین اطلاع پیدا کنند. پیشتر «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود، با نصب مرکز وای فای و ایستگاه‌های تلفنی، زائران مشکلی برای ارتباط تلفنی و استفاده از اینترنت در کشور عراق ندارند.

واعظی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: با هماهنگی‌‌های مختلفی که انجام شده، خدمات دهی اینترنت نسبت به سال گذشته در عراق بهبود یافته است. وی اظهار کرد: در رابطه با تلفن همراه و اینترنت مشکلات به مراتب کمتر شده است و با هماهنگی‌‌هایی که با وزیر ارتباطات عراق داشته‌ایم در مسیرهای نجف تا کربلا ۲۰۰ مرکز وای فای به صورت رایگان در اختیار هموطنان ایرانی قرار گرفته و این اقدام ارتباطی در اطراف حرم نیز انجام شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین توافقی با طرف عراقی برای تخفیف تعرفه تلفن‌های همراه داشتیم که ما مبلغ ۱۰ هزار ریال را به پنج و هزار و ۵۰۰ریال کاهش دادیم و عراقی‌ها نیز این اقدام را صورت دادند و اجازه دادیم سیم‌کارت‌های عراقی در مرز یا تهران توزیع شود تا زائران در عراق با مشکل ارتباطی مواجه نشوند. پیش‌بینی شده است بیش از ۲ میلیون نفر از ایران برای برگزاری ایام عزاداری اربعین حسینی راهی نجف و کربلا شوند.