دنیای اقتصاد: صبح روز گذشته ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با حضور دبیر و مدیران جشنواره برگزار شد.

در ابتدای مراسم، متین ایزدی دبیر این رویداد به ارائه آماری از دستاوردهای جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در پنج دوره برگزاری پرداخت و گفت: مهم‌ترین تغییر دوره ششم این رویداد د رمقایسه با دوره‌های قبل تغییر زمان برگزاری است. جشنواره تهران در دوره‌های گذشته غالبا برگزاری تابستانی را تجربه کرده و این برای اولین‌بار است که جشن اختتامیه این رویداد در اسفندماه برگزار می‌شود.

ایزدی یکی ازعلل این امر را نزدیک شدن به پایان سال برای ارزیابی کلیه تولیدات عرضه شده در بازار بازی‌های رایانه‌ای در طول سال دانست و در ادامه افزود: دلیل دیگر از دست ندادن بازار بهار و تابستان برای بازی‌سازانی است که آثارشان در جشنواره برگزیده می‌شود. دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در ادامه گفت: این رویداد با وجود نامگذاری آن به نام تهران، از همان دوره اول برگزاری یک رویداد ملی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای بوده اما از این دوره قصد داریم این رویکرد ملی پررنگ‌تر از قبل دنبال شود. به همین منظور هم با نمایندگان ارشاد در استان‌های مختلف وارد مذاکره شده‌ایم. وی افزود: تاکنون ۲۵ استان برای همراهی اعلام آمادگی کرده‌اند و مذاکره با استان‌های دیگر هم ادامه دارد.

ایزدی در ادامه به تشریح بخش‌های اصلی جشنواره ششم پرداخت و گفت: بخش اصلی جشنواره با معیار ژانربندی بازی‌ها طبق استانداردهای جهانی پذیرای آثار خواهد بود. در بخش‌های دیگر دستاوردهای فنی، هنری و داستانی در بازی‌های مختلف ارزیابی می‌شود و برگزیدگان هر بخش با نظر هیات داوران انتخاب خواهد شد. ایزدی سومین بخش جشنواره را هم انتخاب «بهترین بازی‌نامه» عنوان کرد و گفت: در این بخش بازی نامه‌هایی مورد داوری قرار می‌گیرند که هنوز به بازی تبدیل نشده‌اند و از این نظر با آنها به مانند یک متن ادبی برخورد خواهد شد. دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در ادامه به چهارمین بخش اشاره کرد و گفت: در این بخش نگاه ویژه‌تری به کارکرد و محتوای فرهنگی بازی‌ها خواهیم داشت و بهترین بازی با محتوای فرهنگی برگزیده خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به زمان‌بندی برگزاری ششمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را تا ۱۵دی اعلام کرد و گفت: فرآیند انتخاب و دسته‌بندی بازی‌ها برمبنای ژانرهای اعلام شده تا ۲۵ دی خواهد بود، تا اول اسفند داوری‌ها نهایی می‌شود و آیین اختتامیه هم ۵ اسفند در برج میلاد برگزار خواهد شد.