دنیای اقتصاد: در ماه‌های گذشته ساعت‌های هوشمند مختلف و متنوعی از سوی شرکت‌های تولیدکننده روانه بازار شده‌اند که امکانات و طراحی متفاوتی دارند. با این اوصاف در این بازار فرآیند انتخاب و خرید کمی مشکل‌تر شده است. با این حال اما کارشناسان و خبرنگاران مجله بیزینس اینسایدر به‌تازگی به بررسی ساعت‌های هوشمند پرطرفدار بازار پرداخته‌اند و از میان آنها بهترین را انتخاب و معرفی کرده‌اند.

بهترین ساعت هوشمند: از نظــر کارشنــاسـان Apple Watch 2 بهترین تجربه کاربری را دارد. با اینکه هنوز ساعت‌های هوشمند محصولات لوکس و نه چندان ضروری به نظر می‌رسند، اما برای آن دسته از کاربرانی که به دنیای تکنولوژی‌های جدید علاقه‌مندند، این ساعت هوشمند انتخاب مناسبی است. در این میان اگر شما یکی از کاربران ساعت‌های هوشمند اپل یعنی آی‌فون هستید، جدیدترین نسخه از ساعت‌های هوشمند این شرکت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. Apple Watch 2 مدرن‌ترین و شیک‌ترین ساعت هوشمند بازار است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. طراحی ساده و باریک آن استفاده از این ساعت را برای مردان و زنان ممکن کرده است. این ساعت در دو سایز متفاوت تولید شده است و بندها و لوازم مختلف همراه آن می‌تواند نظر خریداران را جلب کند. در واقع هیچ ساعت هوشمندی در بازار تا این اندازه امکان شخصی‌سازی را به کاربرانش نمی‌دهد. این ساعت از امکاناتی مانند سیستم پرداخت موبایلی Apple Pay، هزاران اپلیکیشن سازگار، GPS و بدنه کاملا ضد آب بهره می‌برد. این ساعت در هر بار شارژ می‌تواند یک روز به‌طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد. سایز 38 میلی‌متری این ساعت با قیمت 390 دلار و سایز 42 میلی‌متری آن با قیمت 399 دلار در بازار به فروش می‌رسد که احتمالا برای بعضی از خریداران گران به نظر می‌رسد.

بهترین ساعت برای طرفداران سامسونگ: برای کاربران محصولات سامسونگ بهترین گزینه Samsung Gear S۳ است. این ساعت با طراحی اسپورت و شبیه به ساعت‌های سوئیسی از سیستم پرداخت موبایلی Samsung Pay هم پشتیبانی می‌کند. این ساعت در دو نسخه عرضه شده است؛ نسخه مدرن‌تر و مبتنی بر LTE با نام Frontier و نسخه‌ای با طرحی سنتی‌تر با نام کلاسیک. نسخه کلاسیک طراحی باریکی دارد و از بند چرمی بهره می‌برد، درحالی‌که نسخه Frontier از بند سیلیکونی و طراحی جدید و مدرن‌تری بهره می‌برد. به‌طور کلی این ساعت طراحی مردانه‌ای دارد، اما اگر کاربران خانم به ساعت‌هایی بزرگ و اسپورت علاقه داشته باشند می‌توانند از آن استفاده کنند. نسخه Frontier این ساعت با قابلیت LTE با قیمت ۳۰۰ دلار و بدون این قابلیت ۲۵۰دلار به فروش می‌رسد، در حالی که نسخه کلاسیک آن با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه می‌شود.

بهترین ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear: کارشناسان برای این دسته از کاربران ساعت Huawei Watch 2 را انتخاب کرده‌اند. این ساعت اسپورت امکانات مختلفی داشته و در عین حال پیچیدگی‌های کاربری ساعت‌های هوشمند را ندارد. این ساعت برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت‌های بدنی منظمی دارند انتخاب خوبی است و می‌تواند با هدفون‌های بلوتوث هم مرتبط شود. این ساعت طراحی باریک و مدرن‌تری نسبت به بسیاری از ساعت‌های هوشمند اندرویدی دیگر دارد و با سیستم پرداخت موبایلی Android Pay هم سازگار است. با این همه اما طراحی این ساعت احتمالا چندان با سلیقه و سبک پوشش خانم‌ها سازگار نیست. نسخه خاکستری و زرد این ساعت با قیمت 300 دلار و نسخه مشکی کربنی آن هم با قیمت 300 دلار در بازار عرضه می‌شوند.

بهترین ساعت هوشمند برای خانم‌ها: برخلاف اغلب ساعت‌های هوشمند که طراحی اسپورت، بزرگ و در واقع مردانه‌ای دارند، ساعت مدل Q Wander از شرکت Fossil کاملا برای کاربران خانم طراحی و تولید شده است. طراحی شیک و خاص این ساعت در کنار رنگ‌های بدنه آن می‌تواند توجه اغلب خریداران خانم را به خود جلب کند. این ساعت مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید بوده و به این ترتیب به راحتی با تمام انواع موبایل‌های هوشمند اندرویدی هماهنگ می‌شود. این ساعت اغلب امکانات مورد نیاز کاربران را در اختیار آنها قرار می‌دهد، اما نداشتن GPS و عدم پشتیبانی از هیچ سیستم پرداخت موبایلی نقاط ضعف آن هستند. بد نیست بدانید که برای خرید این ساعت باید دست‌کم ۲۵۵ دلار هزینه کنید.