ال‌جی Q8 با بدنه ضدآب و نمایشگر 2/ 5 اینچی معرفی شد

جی اس ام: شرکت ال‎جی، به‌تازگی گوشی Q۸ را معرفی کرده است که شباهت زیادی به ال‎جی وی ۲۰ دارد و از نمایشگر Quad HD، تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوآلکام و شاسی ضدآب استفاده می‌کند. پس از مدت کوتاهی از معرفی سه گوشی جدید ال‌جی Q۶، ال‌جی Q۶a و ال‌جی Q۶+، شرکت ال‌جی از گوشی دیگری از سری Q رونمایی کرده است که LG Q۸ نامیده می‎شود. این گوشی با شماره مدل LG H۹۷۰، به صورت رسمی در ایتالیا معرفی شده است و از سیستم‌عامل اندروید نوقا ۰/ ۷ استفاده می‌کند و از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت ۵۹۹ یورو برای نسخه آنلاک آن، در دسترس خواهد بود. با این‎حال، هنوز مشخص نیست که آیا گوشی LG Q۶ در بازارهای غیر اروپایی، عرضه خواهد شد یا این مدل، تنها برای اروپا طراحی شده است.

درحالی‌که LG Q۶، یک نسخه کوچک‌تر و ضعیف‌تر از LG G۶ است؛ ال‌جی Q۸ شباهت غیرقابل انکاری به LG V۲۰ (بررسی در جی‎اس‌ام) دارد و حتی مانند این مدل، به نمایشگر ثانویه مجهز شده که این نمایشگر در بالای نمایشگر جای گرفته است. این صفحه‎نمایش برای دسترسی به هشدارها هنگامی‌که نمایشگر خاموش است؛ مورد استفاده قرار می‎گیرد. با این‎حال، نمایشگر ۲/ ۵ اینچی LG Q۸ از رزولوشن Quad HD (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) برخوردار است. شاسی گوشی جدید ال‌جی Q۸ که از جنس فلز است، در برابر آب و گرد و غبار مقاومت دارد و این گوشی، موفق شده است تا گواهی IP۶۸ را به‌دست آورد؛ مانند ال‌جی جی ۶ که از این گواهی برخوردار است. با توجه به دریافت گواهی IP۶۸ برای ال‌جی Q۶، این مدل می‌تواند تا عمق ۵/ ۱ متری زیر آب به مدت نیم ساعت دوام بیاورد.

در بدنه پشتی، اما شباهت ال‎جی Q۸ و ال‌جی وی ۲۰ بیش از پیش است. مانند ال‌جی وی ۲۰، این گوشی به دوربین دوتایی مجهز شده و سنسور تشخیص اثرانگشت در زیر ماژول دوربین جای گرفته است. براساس اطلاعات منتشر شده پیرامون مشخصات سخت‎افزاری LG Q۸، این گوشی به دوربین دوتایی متشکل از دو لنز ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ یک لنز، واید بوده و مشکل زاویه دید را هنگام‌ عکسبرداری مرتفع خواهد کرد. دوربین اصلی، همچنین می‌تواند ویدئوهایی را با رزولوشن ۴K به ثبت برساند. برای دوربین سلفی نیز از یک شاتر ۵ مگاپیکسلی با لنز واید استفاده شده است. آنچه ال‌جی Q۸ را به یک انتخاب بسیار عالی مبدل خواهد ساخت، تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ با پردازنده چهار هسته‌ای است. با اینکه قیمت این مدل، بیشتر از گوشی‌های دیگر با چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوآلکام است؛ اما تراشه مذکور می‎تواند از عهده پردازش هر برنامه و بازی سنگینی بربیاید. چهار گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را نیز به مشخصات ال‌جی Q۸ اضافه کنید؛ حافظه داخلی در این گوشی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، قابل ارتقا است.