شیائومی از Mi MIX 2 رونمایی کرد

جی‌اس‌ام: شیائومی روز گذشته نسل تازه گوشی‌های Mi MIX را به‌ نام Mi MIX ۲ در چین رسما معرفی کرد. حاشیه‌های سه طرف صفحه در این نسخه تازه نسبت به نسل قبلی که پارسال عرضه شد، باریک‌تر شده است و حاشیه پایین صفحه از حاشیه پایین در Mi MIX کوچک‌تر دیده می‌شود. صفحه نمایش در این گوشی نسبت به Mi MIX افزایش یافته و ویژگی بدون حاشیه بودنش را بیش‌ازپیش به نمایش می‌گذارد. Mi MIX ۲ هم مانند نسل قبلی توسط طراح معروفی به نام فیلیپ استارک طراحی شده است. فریم نسخه اصلی این گوشی از جنس فلز ساخته شده و در میان دو ورق سرامیکی (پنل پشت و جلو) قرار گرفته است درحالی‌که نسخه گران‌تر آن (Special Edition) با ۸ گیگابایت رم از بدنه کاملا سرامیکی یکپارچه بهره می‌برد. این نسخه همچنین با خطوط طلایی رنگی در قسمت دوربین اصلی و حسگر اثرانگشت در پنل پشت، تزئین شده است.

گوشه‌های صفحه‌نمایش گوشی Mi MIX ۲ خمیده دیده می‌شود اما به گفته شیائومی، صفحه‌نمایش آن در لبه‌ها خمیده طراحی نشده بلکه روکش شیشه‌ای آن خمیده است. این گوشی به صفحه‌نمایش ۵.۹۹ اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ با نسبت نمایش ۱۸:۹ مجهز شده است و با توجه به این نسبت نمایش نسبت به سایر گوشی‌های موجود در این اندازه با نسبت نمایش ۱۶:۹، باریک‌تر دیده می‌شود. این گوشی هوشمند قرار است در چند نسخه با کانفیگ مختلف عرضه شود. سه نسخه آن به رم ۶گیگابایتی مجهز می‌شوند و مقدار حافظه داخلی‌شان ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود. علاوه بر این ۳ نسخه، شیائومی نسخه مخصوص دیگری هم معرفی کرده است که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. نسخه ۸ گیگابایتی گوشی Mi MIX ۲ که بدنه آن به‌صورت یکپارچه از سرامیک طراحی شده، به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. گوشی مذکور به دوربین اصلی با یک لنز ۱۲مگاپیکسلی IMX۳۸۶ سونی مجهز شده و حسگر ۵ مگا پیکسلی سلفی آن در حاشیه پایین پنل جلو تعبیه شده است.

Mi MIX ۲ همچنین از تراشه ۶۴ بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۳۵ با پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno ۵۴۰ قدرت می‌گیرد و ظرفیت باتری غیرقابل تعویضش ۳۴۰۰ میلی‌آمپر گزارش شده است. باتری این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۳.۰ پشتیبانی می‌کند و سیستم‌عامل اندروید نوقا و رابط کاربری MIUI ۹ به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده‌اند. جک ۵/ ۳ میلی‌متری هدفون هم مانند بسیاری از گوشی‌های امسال از طراحی Mi MIX ۲ حذف شده است و برای استفاده از هدفون‌های قدیمی‌تر روی این گوشی باید از تبدیل مخصوص استفاده کنید. گوشی مذکور از شبکه‌های ارتباطی ۴G LTE، بلوتوث نسخه ۵.۰ و ۴۳ باند ارتباطی مختلف پشتیبانی می‌کند و ابعاد نسخه‌های ۶ گیگابایتی آن ۱۵۱.۸ × ۷۵.۵ × ۷.۷ میلی‌متر گزارش شده‌ است. این نسخه‌ها ۱۸۵ گرم وزن دارند درحالی‌که نسخه ۸ گیگابایتی Mi MIX ۲ در ابعاد ۱۵۰.۵ × ۷۴.۶ × ۷.۷ میلی‌متر ساخته می‌شود و وزن آن ۱۸۷ گرم گزارش شده است.